بهترین گذرنامه‌های جهان

© Flickr / DurhamDundeeبهترین گذرنامه‌های جهان
بهترین گذرنامه‌های جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نسخه جدیدی از رتبه بندی گذرنامه‌های جهان از نقطه نظر اعتبار منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نسخه جدیدی از رتبه اعتبار گذرنامه‌های جهان توسط Kälin and Kochenov’s Quality of Nationality Index، منتشر شده است که بر اساس آن فرانسه رتبه نخست را در این رده بندی دارد.

بالا رفتن اعتبار گذرنامه روسی  - اسپوتنیک ایران
بالا رفتن اعتبار گذرنامه روسی

در این امتیاز دهی، شاخص‌هایی از قبیل مقیاس اقتصاد دولت‌ها، میزان پیشرفت پتانسیل انسانی، نظم عمومی و ثبات، روابط ویزایی و همچنین توانایی جابجایی از یک کشور به کشور دیگر برای زندگی و کار در نظر گرفته شده است.

گذرنامه فرانسوی برای هشتمین سال پیاپی رتبه اول خود در این لیست را حفظ کرده و امسال این کشور موفق شد 83.5٪ از 100٪ امتیاز ممکن را به دست آورد. مقام دوم با 82.8٪ به آلمان ، مقام سوم با 81.7٪ دانمارک و جایگاه چهارم با  81.5٪ توسط سوئد و نروژ تعلق گرفته و ایسلند با 81.4٪ در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در این رتبه بندی فنلاند، ایتالیا، ایالات متحده، ایرلند و اسپانیا جزو رده‌هایی بعدی هستند. روسیه با کسب 42 درصد ، رتبه 62 را بدست آورد که این بهترین نتیجه برای این کشور در این رتبه‌بندی است. در مقایسه با سال گذشته روسیه موفق شد موقعیت خود را 2 رتبه بهبود ببخشد.

در این رتبه بندی گذرنامه روسیه از نقطه نظر آزادی در جابجایی شاخص 61.9٪ را بدست آورده است در عین حال توانایی تابعیت روسیه از نظر جابجایی به سایر کشورها با هدف زندگی و کار، رتبه روسیه را پایین آورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала