عدم حضور فضانوردان آمریکایی در فهرست خدمه سفینه «سایوز» روسیه

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevسایوز روسیه
سایوز روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای نخستین بار طی 19 سال، فضانوردان خارجی با سفینه «سایوز» روسیه پرواز نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برای نخستین بار طی 19 سال، فضانوردان خارجی با سفینه «سایوز» پرواز نخواهند کرد. فضانوردان خارجی در لیست خدمه سفینه فضایی روسیه «سایوز» برای پرواز در اکتبر 2020 و بهار 2021 شامل نشده‌اند. افزون بر آن برای نخستین بار سه «سرگییف» در یک سفینه به ایستگاه بین‌المللی فضایی پرواز خواهند کرد.

شایان ذکر است که مدتی قبل ریاست «ناسا» در نامه‌ای که برای دمیتری راگوزین، ریاست «روس کسموس» ارسال کرده بود، درخواست نموده بود یک جا در هر یک از این سفینه ها به فضانوردان آمریکایی اختصاص داده شود. این درخواست با تعلیق پرواز سفینه های جدید فضایی آمریکا توجیه شده بود.

اعلام آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا  - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا

مذاکراتی در این خصوص جریان دارد. درصورتی که «روس کسموس» نهایتا هیچ جایی به فضانوردان ناسا و یا خارجی دیگر اختصاص ندهد در اکتبر 2020 برای اولین بار فقط فضانوردان روسیه به فضا پرواز خواهند کرد. از سال 2000 میلادی یک فضانورد خارجی همراه دو فضانورد روسیه به فضا پرواز می کرد.

سفینه فضایی «سایوز» روسیه یگانه سفینه‌ای است که قادر است انسان را به فضا برساند. در سال 2011 سفینه فضایی «شاتل» آمریکا به فعالیت فضایی خود پایان داد. در آمریکا برای اعزام فضانوردان به فضا در حال طراحی سفینه جدید سرنشین‌دار هستند: Crew Dragon ساخت شرکت SpaceX و Starliner ساخت شرکت Boeing. هم‌اکنون سفینه های جدید آمریکا مراحل آزمایشی را می گذرانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала