روسیه به ترکیه کمک می کند تا جنگنده نسل پنجمی بسازد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به ترکیه کمک می کند تا جنگنده نسل پنجمی بسازد
روسیه به ترکیه کمک می کند تا جنگنده نسل پنجمی بسازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری شوگایف، مدیر خدمات فدرال در همکاری‌های نظامی و فنی روسیه در یک نمایشگاه در دبی به خبرنگاران گفت: روسیه آماده است تا در زمینه فناوری ساخت جنگنده نسل پنجمی به ترکیه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگایف، مدیر خدمات فدرال در همکاری‌های نظامی و فنی روسیه در یک نمایشگاه در دبی به خبرنگاران گفت: روسیه آماده است تا در زمینه فناوری ساخت جنگنده نسل پنجمی به ترکیه کمک کند.

شوگایف گفت: "ما چیزی داریم که می توانیم به شریک ترکیه ای خود را در این زمینه ارائه دهیم(ساخت جنگنده نسل پنجم ترکیه). آنها همچنین دستاوردهای بسیار خوبی دارند. ما می توانیم به طور جدی به آنها کمک کنیم."

تحویل سامانه دفاع هوایی اس-400 روسی به ترکیه که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده گردید، از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد. به گفته رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، اس-400 در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن خواستار امتناع آنکارا از این معامله در ازای به دست آوردن سامانه های پاتریوت و همچنین تهدید به تأخیر یا حتی لغو فروش جنگنده های اف-35 به این کشور و اعمال مجازات مطابق با قانون مقابله با مخالفان آمریكا از طریق تحریم ها شد اما آنکارا از امتیاز دادن خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала