فناوریهای جدید تهدیدی برای مدارس

© Fotolia / Shannon Fagan مدرسه
 مدرسه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جامعه‌شناسان معتقدند که نیمی از حرفه‌های کنونی در 30-20 سال آینده ناپدید خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، محققان بریتانیایی دست به یک تحقیق جالب بازار کار آینده زدند.هوش مصنوعی جای انسان را خواهد گرفت. در این تحقیق از متخصصان فناوری اطلاعات (آی تی)خواسته شد به تعیین آن حرفه‌هایی بپردازند که نمی توان آن ها را به ربات ها محول کرد. یکی از حرفه ها، حرفه معلمی بود.  نتایج نگران کننده بود. بخش اعظم کاری که معلم انجام می‌دهد را میتوان به ربات ها منتقل کرد.

تولید ربات های اسرائیلی در روسیه - اسپوتنیک ایران
تولید ربات های اسرائیلی در روسیه

گالینا سالداتووا پروفسور دانشکده روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو در این خصوص گفت:« در عرصه هایی مانند وفق یابی روش های آموزش و مواد درسی با محصلان، تهیه اسناد و مدارک مربوط به محصلان، تهیه سوالات و متون امتحانات برای ارزیابی اطلاعات و دانش محصلان، کمک به محصلانی که نیاز به کمک درسی داشته باشند و بررسی تکالیف خانه براحتی می‌توان از ربات ها استفاده کرد.

یکی از شرکت های سوئدی سیستمی را طراحی کرده است  که با اسکن محصلان، گروه ریسک و نارساخوانی را آشکار می‌سازد. سیستم های تشخیص اوتیسم و کمبود توجه در محصلان نیز فعال است».

به عقیده محققان و متخصصان، از این به بعد آموزش نمی تواند فقط مختص به یک حرفه باشد. بجای آن باید «پلتفرم صلاحیت‌ها» ایجاد شود که امکان ادامه آموزش و دانش‌افزایی در طول عمر را فراهم می‌سازد. هر چند با روش آموزشی کنونی در تناقض است، اما اینگونه برخورد به آن اشاره دارد که ما می توانیم به به رشته های کلاسیک قرون وسطی برگردیم – 7 هنر آزاد – گرامر، دیالکتیک، بلاغت، حساب،هندسه، نجوم و موسیقی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала