ارزیابی کارشناس از احتمال اتحاد بین دولت سوریه و کردها

© AP Photo / Syrian Democratic Forcesارزیابی کارشناس از احتمال اتحاد بین دولت سوریه و کردها
ارزیابی کارشناس از احتمال اتحاد بین دولت سوریه و کردها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس روس به بررسی مشکلات بین دولت سوریه و نیروهای کرد در مورد اتحاد احتمالی آنها پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی دمیدنکو، استادیار انستیتوی علوم اجتماعی RANEPA گفت: احتمال اتحاد تاکتیکی بین نیروهای دولت سوریه و کردها وجود دارد ، اما بعید به نظر می رسد که طولانی مدت باشد، زیرا کردها برای چنین اتحادی، درخواست هایی از مقامات سوریه خواهند داشت.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای اظهار داشت که مقامات سوریه به کردها پیشنهاد می کنند با هم در برابر اقدامات ترکیه در شمال سوریه بجنگند و آماده پذیرش جنگجویان در صفوف ارتش دولت سوریه هستند، اما کردها فعلا از این پیشنهاد امتناع می ورزند. وی همچنین گفت که دولت سوریه گفتگو با همه گروههای کرد، از جمله آنهایی که ایالات متحده از آنها حمایت می کند، ارتباط برقرار می کند، این تماس در طول درگیری در سوریه متوقف نشده است.

سرگئی دمیدنکو گفت: "می دانید، این (عدم تمایل کردها برای پیوستن به ارتش سوریه) مهمترین مانع خواهد بود، زیرا باید بدانید که کردها مطابق یک سیستم عقیدتی و سیاسی کاملاً متفاوت زندگی می کنند. آنها شکایت های تاریخی نسبتاً زیادی دارند. آنها به اندازه کافی از ترک ها که اکنون به آنها حمله می کنند رنج برده اند و همچنین از سوری ها، که در واقع سیاست سفت و سخت عربی را علیه کردها به کار برده اند."

وی تاکید کرد که کردها در سیستمی با ارزش های کاملا متفاوت زندگی می کنند. دمیدنکو افزود: به زودی کردها با دولت و ارتش سوریه متحد خواهند شد اما این اتحاد تنها تاکتیکی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала