اسد: سرویس های اطلاعاتی به رهبری سیا مسئول مرگ بنیانگذار سازمان کلاه سفید ها هستند

© AP Photo / SANAاسد: سرویس های غربی عامل مرگ بنیانگذار سازمان کلاه سفیده ها هستند
اسد: سرویس های غربی عامل مرگ بنیانگذار سازمان کلاه سفیده ها هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه احتمال خودکشی بنیانگذار سازمان "کلاه سفیدها" را بعید دانست و عامل مرگ وی را سرویس های ویژه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که احتمال خودکشی "جیمز لا مژرار" از بنیانگذاران "کلاه سفیدها" ضعیف و آن را کار سرویس های امنیتی غربی به رهبری سازمان سیا دانست.

کشته شدن خالق کلاه سفیدها در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
کشته شدن خالق کلاه سفیدها در ترکیه

پیس از این گزار ش شد که نیروهای امنیتی ترکیه براساس اطلاعات اولیه تحقیق در مورد مرگ "جیمز لا مژرار" از بنیانگذاران "کلاه سفیدها" و افسر اطلاعاتی سابق انگلیس را آغاز کرده اند که مرگ او بر اثر سقوط از ارتفاع صورت گرفت است.  براساس  گزارش رسانه‌های ترکیه ، جسد "جیمز لا مژرار" توسط همسایگانش در باغ منزل وی در استانبول پیدا شد. کلاه سفیدها، نیز مرگ "جیمز لا مژرار " بنیانگذار و مدیر سازمان بشردوستانه Mayday Rescue را تأیید کردند.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی سرویس های اطلاعاتی غربی را مسئول مرگ "جیمز لا مژرار" می داند، گفت: البته این کار نیروهای ویژه است. اما کدام نیروها ؟ وقتی درباره سرویس های ویژه اطلاعاتی غربی، ترکیه و برخی دیگر در منطقه صحبت می کنیم، آنها سرویس های ویژه متعلق به کشورهای مستقل نیستند، بلکه بخش هایی از سرویس اصلی اطلاعاتی سیا می باشند 

به گفته بشار اسد،  بخش های سازمان سیا با نظارت یک شخص و هماهنگی با یکدیگر فعالیت می کنند.

رئیس جمهور سوریه افزود: به احتمال فراوان سرویس های ویژه ترکیه به دستور سرویس های خارجی این اقدام را صورت داده اند. اما تکرار می کنم که این یک فرضیه است. اما این تعامل معمول بین سرویس های ویژه غربی یا کسانی است که برای آنها کار می کنند.

سازمان "کلاه سفید" سازمانی است خود را سازمانی داوطلبانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام می کند که مورد حمایت غرب قرار دارد. اما توسط مقامات سوری متهم به ارتباط با افراط گرایان و اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم می‌کند. کلاه سفید ها بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده است. سازمان «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا می کنند که از لحاظ سیاسی بی طرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала