واکنش سفارت روسیه به اظهارات ژنرال انگلیسی

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthواکنش سفارت روسیه به اظهارات ژنرال انگلیسی
واکنش سفارت روسیه به اظهارات ژنرال انگلیسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در لندن به اظهارات ژنرال انگلیسی در مورد خطر اقدامات روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه، سفارت روسیه در لندن در واکنش به اظهارات نیکولاس کارتر رئیس ستاد مشترک دفاعی پادشاهی بریتانیا، مبنی بر اینکه اقدامات فدراسیون روسیه می تواند یک جنگ جهانی جدید را برانگیزد، یادداشتی را به وزارت امور خارجه انگلیس ارسال کرد.  

اتهام انگلیس علیه ایران، روسیه و چین برای آغاز جنگ جهانی دیگری  - اسپوتنیک ایران
اتهام انگلیس علیه ایران، روسیه و چین برای آغاز جنگ جهانی دیگری

در این یادداشت به اظهارات تحریک آمیز نیکلاس کارتر که در 10 نوامبر در طول برنامه تلویزیونی " اندرو مارو " در کانال 1 بی بی سی و همچنین منتشر شده در مقاله ای در روزنامه سندی تلگراف، گفته بود؛ " روسیه بی پروا " می تواند به طور تصادفی یک جنگ جدید را آغاز کند، اعتراض شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن: " در این یادداشت توجه طرف انگلیسی به این مسئله جلب شده است که ژنرال كارتر عمداً سعی در ایجاد چنین بینشی بین بینندگان و خوانندگان دارد كه سیاستی كه روسیه پیگیری می كند می تواند منجر به رویارویی مسلحانه با انگلیس شود. این اقدامات قانونی فدراسیون روسیه است، مانند كمك به دولت سوریه در مبارزه با تروریسم یا اجرای اقدامات بشردوستانه در آفریقا، اما ژنرال آنها را به عنوان تهدیدی برای امنیت انگلیس، قابل مقایسه با خطر حمله نظامی، ارائه می دهند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала