پيش بينی كارشناسان در مورد واكنش احتمالى اردوغان به معامله پیشنهادی ترامپ

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisپيش بينی كارشناسان در مورد واكنش احتمالى اردوغان به معامله پیشنهادی ترامپ
پيش بينی كارشناسان در مورد واكنش احتمالى اردوغان به معامله پیشنهادی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان سیاسی واکنش احتمالی اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به پیشنهاد سوپرمعامله ترامپ مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده هیئت رئیسه "افسران روسیه"، قهرمان روسیه، سرلشکر سرگی لیپوی، درباره واکنش احتمالی اردوغان به پیشنهاد ترامپ گفت: " سوپر معامله با واشنگتن بعید است که آنکارا را به بازنگری در همکاری های فنی و نظامی با روسیه وادار کند."

پیشنهاد 100 میلیون دلاری ترامپ به اردوغان  - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان

به گفته وی، اردوغان منافع امنیت ملی کشور خود را قربانی نخواهد کرد، به ویژه که قرارداد تحویل اس-400 تقریباً کامل شده است.

این کارشناس با این عقیده موافق است که در شرایط فعلی سیاسی داخلی آمریکا، کنگره بعید است با تصویب چنین همکاری تجاری میلیارد دلاری با آنکارا موافقت کند.

وی افزود: " از طرف دیگر، برای آمریکا بیش از این فشار آوردن به ترکیه به صرفه نیست. چرا که، ترکیه تقریباً متحد اصلی ایالات متحده در خاورمیانه است. البته به همراه اسرائیل، ترکیه با ایران که حریف اصلی واشنگتن در منطقه است، مرز مشترک دارد، ترکیه کنترل بسفر را در اختیار دارد، آمریکایی ها پایگاه مستقر در آنجا دارند. و البته، ترکیه عضو ناتو بود و همچنان می ماند. "

به نوبه خود، علی دمدیراس ، تحلیلگر دانشگاه کارولینای جنوبی، اظهار داشت که ترامپ به اردوغان پیشنهاد می کند تا S-400 را تا سال 2020 فعال نکند و در صورت انتخاب مجدد، وی بدون در نظر گرفتن مشکل با سیستم دفاع هوایی روسیه، آنکارا F-35 و سیستم پاتریوت را به ترکیه خواهد فروخت.

دمیردرس همچنین مطمئن است که اردوغان از خرید S-400 صرفنظر نخواهد كرد، زیرا این موضوع غرور برای او و ترکها است.

پیشتر، واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام كرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به همتای ترکیه ای خود، رجب طیب اردوغان پیشنهاد 100 میلیارد دلار معامله تجاری را نموده است، این پیشنهاد در برابر تحریم هایی كه واشنگتن علیه آنكارا برای خرید سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه وضع خواهد کرد، به ترکیه داده خواهد شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала