ابراز آمادگی ترامپ برای دیدار با هر دیکتاتوری

© REUTERS / Jonathan Ernstابراز آمادگی ترامپ برای دیدار با هر دیکتاتوری
ابراز آمادگی ترامپ برای دیدار با هر دیکتاتوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد وی آماده دیدار با هر رهبر خارجی از جمله دیکتاتورهاست، اگر این اقدام برای ایالات متحده مفید و سودمند باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ترامپ در اظهاراتی در کلوب اقتصادی نیویورک گفت: زمانی که با رهبران کشورها از جمله پادشاه‌ها، ملکه‌ها و نخست‌وزیران، رؤسای جمهور و دیکتاتورها دیدار می‌کنم، در واقع با همه آنها ملاقات می‌کنم. هر کسی می‌خواهد باشد، مشکلی نیست. هر چیزی که برای ایالات متحده خوب باشد. می‌خواهیم به مردم کمک کنیم.

اظهارات ترامپ درباره دیدار با دیکتاتورها شاید اشاره‌ای به اظهارات قبلی وی درباره رهبران اقتدارگرا باشد، آن هم در آستانه دیدار ترامپ با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه.

ترامپ به خاطر دیدار و نرمش در مقابل برخی رهبران خارجی اقتدارگرا با انتقادات شدیدی روبه‌رو شده است. وی بارها از رهبری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تمجید و تعریف کرده و گفته است که روابط خوبی با وی دارد.

همچنین روابط ترامپ با خاندان سلطنتی سعودی به‌خصوص محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور  پس از قتل فاجعه‌آمیز جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد واشنگتن‌پست نیز با انتقادات وسیعی روبرو شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала