گوگل به جمع‌آوری اطلاعات پزشکی آمریکایی‌ها می‌پردازد

© AP Photo / Jens Meyerگوگل
گوگل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت گوگل در چارچوب یک پروژه محرمانه به تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشکی میلیون ها آمریکایی دست می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، شرکت گوگل در همکاری با یکی از بزرگترین سیستم های بهداری ایالات متحده به جمع‌آوری  و پردازش اطلاعات شخصی طبی میلیون ها ساکن آمریکا در 21 ایالت مشغول است.

این ابتکار گوگل به نام رمزی Project Nightingale اجرایی می‌شود. سال گذشته این پروژه راه‌اندازی شد. در چارچوب آن، گوگل به نتایج آزمایش های بیماران، تشخیص بیماری و اطلاعات دیگر پزشکی در باره بیماران دسترسی پیدا کرده است. این اطلاعات، تصویر کاملی از مراحل بیماری میلیون ها بیمار را شکل می‌دهند که نام و تاریخ تولد آنها در آنجا قید شده است. بیماران و پزشکان از این موضوع بی‌خبر بودند.

این سیستم با تحلیل و پردازش اطلاعات، توصیه‌هایی برای بیماران جداگانه ارسال می‌کند تا آنها روش درمان را تغییر بدهند. این طرح بزرگترین طرح در این عرصه است. آمازون و میکروسافت نیز  فعالانه به طراحی سیستم هایی از این نوع در عرصه بهداشت و بهداری می‌پردازند. اما آنها هنوز نتوانستند به چنین نتایجی برسند.

به گفته شرکت گوگل، قانون فدرال در باره بیمه بهداری جمع‌آوری اطلاعات در باره بیماران را ممنوع نکرده است. قانون فدرال به تاریخ 1996، تبادل اطلاعات با شرکای کاری را برای بیمارستان ها بدون اطلاع بیماران ممکن می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала