نفرت از هیتلر، روسیه را ابرقدرت کرد

© Sputnikهیتلر
هیتلر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیتلر در رویای به زانودرآوردن روسیه بود، اما اتحاد شوروی بخشی از خاک آلمان را بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، آدولف هیتلر در رویای تبدیل روسیه به یک مستعمره بزرگ آلمان غوطه‌ور بود. اما اقدامات او نهایتا منجر به آن شد که بخشی از خاک آلمان تحت کنترل مسکو درآمد و اتحاد جماهیر شوروی مبدل به یک ابرقدرت شد.

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده، 22 ماه ژوئن سال 1941 میلادی 4 میلیون سرباز نازی در آرزوی دیدن برج کرملین مسکو بودند اما به جای آن زنجیره حوادثی آغاز شد که تا کنون بر روند دنیای امروزی تأثیرگذار است.

ترکیه به تحریم های آمریکا علیه ایران نمی پیوندد - اسپوتنیک ایران
اردوغان: اسرائیل، همان شبح هیتلر است

تا قبل از حمله اشغالگران فاشیست، حتی کارشناسان بریتانیایی و آمریکایی باور نمی کردند که مسکو بتواند در مقابل حمله ناگهانی هیتلر دوام بیاورد، اما در ماه مه سال 1945، همانا بریتانیا و فرانسه ناتوان شده بودند و آلمانی‌ها می دیدند که چطور تانک های شوروی روی ویرانه های برلین حرکت می‌کنند. همانا روسیه مانند بوکسوری که تمام بدنش زخمی و به خون آغشته بود اما پیروزمند بر پا ایستاد و ابرقدرت شد.

نشریه نامبرده معتقد است که اما اگر حمله هیتلر به اتحاد شوروی صورت نمی‌گرفت، آن کشور هرگز به قدرت بر «امپراطوری اروپایی» دست نمی‌‍یافت. اتحاد با آلمان در «جنگ صلیبی علیه بلشویسم» رومانی، مجارستان و بلغارستان نیز توسط ارتش سرخ تارومار شد و در نتیجه حکومت کمونیستی در آنجا پابرجا گشت. لهستان و چکسلواکی که از رژیم نازی آزاد شده بودند به بلوک کمونیستی پیوستند.

بدون حمله فاشیست ها، مرزهای روسیه طور دیگری بود. مثلا کالینینگراد که اکنون بخشی از روسیه است به آلمان تعلق داشت. شایان ذکر است که در سال 1939 جهان چند قطبی بود و کشورهای زیادی در آن برای کسب قدرت رقابت می کردند اما در سال 1945 فقط دو ابرقدرت به وجود آمد: اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا و مدعیان دیگر یا تارومار شده بودند، یا ناتوان و اسیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала