سرقت نفت سوریه تهدیدی جدی برای حاکمیت سوریه و پایان بحران است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف عواقب تلاش آمریکا از سرقت نفت سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که تلاش های آمریکا در سرقت نفت سوریه تهدیدی برای روند حل و فصل بحران سوریه است.

سرگئی لاوروف روز 11 نوامبر  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ظهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان گفت: تلاش‌های  آمریکا برای سرقت سوریه و تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور، برای روند حل و فصل مسائل سوریه هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت.

اسد: غرب تلاش می کند تا بر مردم سوریه تاثیر بگذارد - اسپوتنیک ایران
اسد: غرب تلاش می کند تا بر مردم سوریه تاثیر بگذارد

تلاش آمریکا برای تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور نتیجه خوبی نخواهد داشت و فقط تهدید جدی و عامل تنش آفرین در این بخش از سوریه خواهد بود».

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: آمریکا در حال غارت میادین نفتی سوریه است و این یک نمونه بارز از سیاست این کشور، یعنی تصاحب منابع و حقوق دیگران، است.

بشار اسد گفت: قطعا ما و تمامی مردم سوریه ناراضی هستیم. این واقعا یک غارت است و نظم و حقوق بین المللی اعمال نمی شود و اگر بخواهیم روشن و صریح بگوییم، این موضوع جدیدی نیست و تنها به زمان جنگ برنمی گردد. 

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: آمریكایی ها همواره تلاش می كنند كه به هر روشی كشورهای دیگر را غارت كنند، نه تنها نفت، پول و منابع مالی، بلكه حقوق سیاسی و سایر حقوق را نیز از آنها می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала