غلبه بمب‌افکن سوپرسونیک توپولف-160 روسیه بر جنگنده‌های آمریکایی

© Sputnik / Maxim Tumanov /  مراجعه به بانک تصاویر هواپیمای موشک انداز توپولف 160
 هواپیمای موشک انداز توپولف 160   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان پرواز برنامه‌ریزی شده بر فراز دریای ژاپن، بمب‌افکن روسی در رژیم فورساژ، با سرعت زیاد جنگنده اف-35 آمریکا را عقب گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  نشریه «سینا»، در جریان پرواز برنامه‌ریزی شده بر فراز دریای ژاپن، بمب‌افکن روسی در رژیم فورساژ، با سرعت زیاد جنگنده اف-35 آمریکا را عقب گذاشت.

این قضیه اوایل ماه نوامبر رخ داد. بمب‌افکن در حیطه رهگیری رادارهای جنگنده قرار گرفت. در این وضعیت جنگنده دوم نتوانست به اولی نزدیک بشود که ناگهان به رژیم فورساژ گذار و حداکثر زاویه بالها را تنظیم کرد.

انتشار فیلمی از مانورها توپولوف های ۹۵ و ۱۶۰ روسی +فیلم - اسپوتنیک ایران
انتشار فیلمی از مانورها توپولوف های ۹۵ و ۱۶۰ روسی +فیلم

توپولف-160 آخرین هواپیمای دارای سیستم بال متغیر است که تاکنون ساخته شده‌است و این ویژگی برای برای پرواز بهتر در سرعت‌های مختلف در آن به کار رفته‌است. سیستم کامپیوتری هواپیما بنابر سرعت موجود میزان به عقب رفتگی بال را تنظیم می‌نماید. بال‌های متغیر این هواپیما کلاً می‌تواند در سه حالت 20 درجه برای فرود، 35 درجه برای پرواز کروز یا گشت زنی‌عادی در آسمان و 65 درجه برای پرواز در سرعت‌های مافوق صوت قرار گیرد.

این هواپیما قابلیت حمل موشک کروز استراتژیک KH-55 با برد 3000 کیلومتر  را دارد و تا 12 فروند از این موشک قابل حمل است.

توپولوف 160 بلک جک می‌تواند جنگ‌افزارهای هسته‌ای و متعارف شامل موشکهای دوربرد هسته‌ای را حمل نماید. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک‌های حرارت‌یاب و سیستم‌های مغشوش‌کننده رادار و پرتاب‌کننده شراره‌های گمراه‌کننده موشک حرارتی مجهز شده‌است. ظرفیت نهایی این بمب افکن 40 تن بمب یا موشک می‌باشد.

نوع مدرنیزه شده هواپیمای «تو ـ 160» دارای جدیدترین رادار و سامانه جنگ الکترونیک است و می تواند اهداف را در هر شرایط جوی و در هر وقت شبانه روز رهگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала