واکنش اسرائیل نسبت به افتادن موشک پیشرفته‌اش به دست روسیه

© Photo / Public domainواکنش اسرائیل نسبت به افتادن موشک پیشرفته‌اش به دست روسیه
واکنش اسرائیل نسبت به افتادن موشک پیشرفته‌اش به دست روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اسرائیل دلیلی برای نگرانی به خاطر نابودی موشک رهگیر پیشرفته خود نمی‌بینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از НСН، مقامات اسرائیل دلیلی برای نگرانی به خاطر نابودی موشک رهگیر پیشرفته خود نمی‌بینند. موشک رهگیر اسرائیل از سامانه پدافند هوایی اسرائیل David's Sling به سمت موشک سوری شلیک شده بود که به دست نظامیان روسیه افتاد.

به گفته آلکس وکسلر وزیر امنیت داخلی اسرائیل،از نظر نظامیان اسرائیلی، هر دو موشک نابود شدند. اما تعدادی از متخصصان معتقدند که یکی از موشک‌ها از بین رفته است و دیگری در خاک سوریه افتاده است و بعد اول سوری ها و سپس متخصصان روسیه به محل سقوط موشک رسیدند».

گاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
هم‌پیمانی کشورهای منطقه با اسرائیل برای مقابله با اسلام افراطی

دو ضد موشک به سمت دو موشک بالستیک سوری «توچکا» توسط نیروی هوایی اسرائیل در تاریخ 23 ژوئیه سال 2018 شلیک شده بود. به خاطر خطای فنی دستگاه به هدف برخورد نکرد و به محدوده سوریه افتاد. نظامیان سوری که به محل به زمین نشستن احتمالی رفته بودند ضد موشک آسیب ندیده را مشاهده کردند. آنها تایید می کنند که موشک رهگیر را به پایگاه روسیه –سوریه منتقل کرده و سپس برای تحقیقات بعدی به مسکو فرستادند.

روزنامه انگلیسی زبان اسرائیل اورشلیم پست خبری مربوط به تحویل موشک رهگیر توسط مسکو را با استناد به رسانه های روسی منتشر کرده است. نظر دیگری در اینباره دیده نمی شود. اواخر ماه ژوئیه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ارتش دفاعی اسرائیل برای اولین بار و به طور ناموفق در شرایط نظامی از سیستم David's Sling استفاده کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала