وزیر دفاع هند: با وجود فشارهای آمریکا به همکاری نظامی با روسیه ادامه می دهیم

© Sputnik / Host photo agency/Maksim Blinovوزیر دفاع هند: با وجود فشارهای آمریکا به همکاری نظامی با روسیه ادامه می دهیم
وزیر دفاع هند: با وجود فشارهای آمریکا به همکاری نظامی با روسیه ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار وزیر دفاع هند و معاون نخست وزیر روسیه، دو کشور در مورد برنامه همکاری های نظامی تا سال 2030 به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه، وزیر دفاع هند، راجنات سینگ و معاون نخست وزیر روسیه، یوری باریسف دیدار کردند، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت دولت فدراسیون روسیه، دو کشور مذاکراتی در راستای همکاری فنی و نظامی داشتند و در نهایت در مورد برنامه همکاریهای نظامی تا سال 2030 به توافق رسیدند.

تلاش پمپئو برای منصرف کردن هند از خرید اس-400 - اسپوتنیک ایران
تلاش پمپئو برای منصرف کردن هند از خرید اس-400

در همین زمینه، وزیر دفاع هند اعلام نمود: " هند با هدف توسعه بیشتر همکاری های فنی و نظامی با روسیه، و نیز تقویت روابط بین صنایع دفاعی دو كشور قصد دارد به همکاریهای نظامی خود با روسیه ادامه دهد." وی تأکید كرد كه هند با وجود فشارهای آمریكا قصد ندارد از راهی که در پیش گرفته عقب نشینی نماید.

از طرف دیگر، یوری باریسف، معاون نخست وزیر روسیه گفت: " برنامه همکاری های نظامی و فنی بین روسیه و هند برای یک دهه آینده به مورد توافق قرار گرفته است."

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: " با وجود فشارهای خارجی، روسیه و هند با موفقیت برنامه های مشترکی را برای همکاری در حوزه نظامی-فنی و به ویژه در تأمین سیستم پدافند ضد موشکی اس-400  در دست اجرا دارند. علاوه بر این، کار بر روی مفاد تفاهم نامه همکاری نظامی و فنی روسیه و هند تا سال 2030 نیز در حال انجام است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала