اعتراف دو ایرانی به جاسوسی در آمریکا

© AP Photo / Cliff Owenادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران
ادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری و همچنین پلیس فدرال آمریکا اعلام کردند دو ایرانی که یکی دارای تابعیت آمریکایی بوده و دیگری مقیم کالیفرنیا است به جمع‌آوری اطلاعات از یک مرکز یهودیان در شیکاگو و همچنین اعضای سازمان مجاهدین خلق برای حکومت ایران اعتراف کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، بنا بر اعلام این دو نهاد، احمدرضا محمدی دوست‌دار، ۳۹ ساله و دارای تابعیت ایرانی و آمریکایی، و مجید قربانی، شهروند ایرانی ۶۰ ساله و مقیم کالیفرنیا، روز دوشنبه به «اتهامات ناشی از اقداماتشان در زمینه تحت نظر گرفتن و جمع‌آوری اطلاعات هویتی از شهروندان و اتباع آمریکایی» عضو سازمان مجاهدین خلق اعتراف کردند.   

بر اساس اسناد دادگاه، قربانی به «یک فقره اتهام نقض تحریم‌های آمریکا» و محمدی دوست‌دار به «یک فقره اتهام توطئه و یک فقره اتهام انجام ماموریت اعلام‌نشده برای دولت ایران» اعتراف کردند.

قربانی در ماه اوت ۲۰۱۸ و محمدی دوست‌دار در ماه سپتامبر همان سال دستگیر شدند و هر دو در زمینه تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از اعضای سازمان مجاهدین خلق تفهیم اتهام شدند.

قرار است حکم محمدی دوست‌دار در تاریخ ۱۷ دسامبر سال جاری و حکم قربانی در ۱۵ ژانویه سال بعد صادر شود.

قربانی در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۱۷ در یکی از راه‌پیمایی‌های سازمان مجاهدین در شهر نیویورک حضور یافته و اقدام به عکاسی از افراد حاضر در تجمع کرده بود.

دوست‌دار در بازجویی‌ها اعتراف کرده که طی سه سفر به آمریکا با قربانی دیدار نموده و دستورالعمل‌های دولت جمهوری اسلامی ایران را به او ابلاغ کرده بود.

سازمان مجاهدین خلق ایران در ایران یک سازمان تروریستی شناخته شده که فعالیت آن ممنوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала