برخی باکتری‌های روده در ابتلای این عضو بدن به سرطان دست دارند

© Depositphotos.com / Simply سرطان روده
 سرطان روده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میکروبیوم مجموعه‌ای از باکتری‌هایی است که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس دیلی»، برخی باکتری‌های روده در ابتلای این ارگان به سرطان دست دارند. محققان انگلیسی دانشگاه «بریستول» انگلیس در این مطالعه با استفاده از روشی به نام «روش تصادفی مندلی» (Mendelian randomisation)، به بررسی نقش باکتری‌های روده در ابتلای این ارگان به سرطان پرداختند.

محققان در این مطالعه به شواهدی دال بر وجود یک نوع باکتری غیرطبقه‌بندی شده از یک گروه باکتریایی به نام Bacteroidales دست یافتند که خطر ابتلا به سرطان روده را بین 2 تا 15 درصد افزایش می‌دهد.خطر ابتلا به سرطان روده در متوسط افرادی که این نوع باکتری را در روده خود دارند در مقایسه با افراد فاقد این باکتری، اندکی بیشتر است.

ساختار میکروبیوم در سلامت انسان و حساسیت بدن به بیماری نقش دارد. میکروبیوم روده انسان که شامل تقریبا سه تریلیون باکتری است به هضم غذا کمک کرده و از ابتلا به عفونت‌ها پیشگیری می‌کند. میکربیوم روده با ساختار ژنتیکی هر فرد و محیط زیست آن مشخص می‌شود بنابراین میکروبیوم هر فرد مختص به خود اوست. همچنین میکروبیوم روده تقریبا در طول حیات یک فرد ثابت می‌ماند مگر اینکه تحت تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها، بیماری‌ها و یا تغییر رژیم غذایی قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала