هشدار اپل به صاحبان آیفون و آیپدهای قدیمی

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار اپل به صاحبان آیفون و آیپد های قدیمی
هشدار اپل به صاحبان آیفون و آیپد های قدیمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپانی اپل به صاحبان دستگاه های آیفون و آیپد سری قدیم هشدار داد دستگاه خود را قبل از 3 نوامبر بروزرسانی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت رسمی اپل، کمپانی اپل به صاحبان دستگاه های آیفون و آیپد سری قدیم هشدار داد اگر دستگاه خود را قبل از 3 نوامبر بروزرسانی نکنند، بعضی از مهم ترین کارکرد های سیستم و برنامه های شخص ثالث برایشان از کار می افتد.

دلیل این اتفاق، این است که داده های شبکه سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) قرار است بازنشانی شوند و این بازنشانی ممکن است روی برخی گیرنده ها تاثیر بگذارد. داده های این شبکه تقریباً پس از گذشت 19 سال دوباره بازنشانی می شود و حالا وقت آن فرا رسیده است.

اپل گوشی ارزان تولید خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اپل گوشی ارزان تولید خواهد کرد

این بازنشانی قبلاً در تاریخ 6 آوریل بر روی برخی دستگاه ها تاثیر گذاشته بود، اما حالا اپل اعلام کرده اگر کاربران تا روز 3 نوامبر دستگاه های خود را بروزرسانی نکنند، ممکن است دچار مشکل شوند.

این مسئله باعث می شود برخی مدل های آیفون و آیپد که قبل از سال 2012 معرفی شده اند، در بخش عملکرد GPS دچار مشکل شوند. علاوه بر ایجاد مشکل در بخش موقعیت‌یابی، ممکن است دستگاه های آیفون یا آیپد دچار مشکلاتی در بخش تنظیم زمان شوند که میتواند باعث اختلال در هماهنگ سازی iCloud و دیگر سرویس ها شود. همچنین برنامه های شخص ثالثی که به GPS و زمان وابسته هستند نیز ممکن است از آن تاریخ به بعد از کار بیفتند.

بعنوان مثال فقط آیپد هایی که از سیمکارت پشتیبانی می کنند دچار این مشکل می شوند. مانند     iPhone 5، iPad (4th generation)،  iPhone 4s،  iPad mini (1st generation)،    iPad 2 (CDMA models only)، iPad (3rd generation)

 

دستگاه های iPhone 5 و iPad 4th Generation باید به iOS 10.3.4 بروزرسانی کنند اما مابقی دستگاه ها برای فرار از این مشکل باید به iOS 9.3.6 مهاجرت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала