آرزوهای ناوگان دریایی ترامپ غرق شد

© REUTERS / U.S. Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Z.A. Landersآرزوهای ناوگان دریایی ترامپ غرق شد
آرزوهای ناوگان دریایی ترامپ غرق شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا ناوگان دریایی جدید را برای مقابله با تهدیدهای ایران در خلیج فارس می‌خواهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، آمریکا قادر نیست مخارج ناوگان جدید دریایی از 355 کشتی را تأمین کند. نیروی دریایی آمریکا گویی برای بابانوئل نامه «آرزو» فرستاده است، خواهان دریافت ناوگانی از 355 کشتی جنگی است.

دریادار روبرت بورکه معاون ریاست عملیات نیروی دریایی آمریکا در یک کنفرانس که اخیرا برگزار شد گفت:«آیا 355 کشتی را دریافت خواهیم کرد؟ به نظر من در وضعیت کنونی که نیروی دریایی در صدر فهرست نیازهای عملیاتی قرار دارد، ما می‌توانیم امیدوار باشیم حدود 305 تا 310 کشتی جنگی دریافت کنیم که احتمالا مجهز و آماده برای بهره‌برداری باشند».

چه ناوگان هایی برای جنگ در مسیر اصلی دریایی جهان آماده هستند - اسپوتنیک ایران
چه ناوگان هایی برای جنگ در مسیر اصلی دریایی جهان آماده هستند

نیروی دریایی آمریکا خواهان دریافت 205.6 بیلیون دلار از بودجه سال 2020 شده است که بیش از  اقتصاد اکثر کشورهای جهان است. اما حتی اگر کنگره این درخواست را بپذیرد، تعداد کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا تا سال 2024 فقط به 314 کشتی خواهد رسید که البته بیش از 280 کشتی کنونی است اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به هدف اصلی 355 کشتی جنگی تا سال 2047 آمریکا دارد.

نتیجه‌گیری بورکه  منطقی است: پول بیشتر یعنی کشتی بیشتر.  اگر حد درخواست خود را بالا نبریم و در همین سطح نگه داریم نمی توانیم به اهدافی که در مقابل خود قرار داده‌ایم برسیم و در همین سطح کنونی باقی مانده و حتی افت خواهیم کرد. ناوگانی که مجهز به کشتی های جنگی  پیشرفته باشد به ما کمک خواهد کرد بهتر با حضور مطمئن چین در اقیانوس آرام و بازگشت روسیه به اروپا و البته تهدیدات ایران  در خلیج فارس مقابله کنیم. اما ایجاد چنین ناوگانی بسیار گران تمام خواهد شد. مطابق با برآورد دفتر بودجه کنگره آمریکا، ساخت کشتی های جنگی جدید 27 بیلیون سالانه تا 2047 خرج برخواهد داشت. کشتی های کوچکتر خرج کمتری خواهند داشت. اگر ناوگان در همین اندازه باقی بماند مخارج کشتی‌سازی  آمریکا در سطح 22.4 بیلیون سالانه قرار خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала