دفع حملات ارتش یمن توسط حوثی‌ها

© Sputnik / Stringerدفع حملات ارتش یمن توسط حوثی‌ها
دفع حملات ارتش یمن توسط حوثی‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی‌ها از دفع حملات ارتش یمن در استان‌های حدیده و تعز خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی المسیره، شبه‌نظامیان حوثی یا جنبش انصارالله یمن حملات ارتش یمن تحت پشتیبانی ائتلاف را در استان‌های حدیده و تعز دفع کردند.

افشای دستمزد و سن سربازان سودانی حاضر در یمن - اسپوتنیک ایران
افشای دستمزد و سن سربازان سودانی حاضر در یمن

براساس اطلاعات این کانال تلویزیونی، ارتش با پشتیبانی توپخانه، با حمله به مواضع حوثی‌ها در جنوب حدیده، تلاش داشت تا رو به جلو حرکت کند. به موازات این حمله، ارتش با پشتیبانی آتش هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، به مواضع شورشیان حوثی در غرب تعز حمله کرد. به گفته این کانال، تمام حملات ارتش دفع شده است.

این خبرگزاری به نوبه خود 2 دسامبر گزارش داد که ارتش دولت یمن حملات حوثی‌ها در نزدیکی شهر دریهمی در جنوب حدیده را دفع نموده است.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه «انصار الله»از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала