کدام استان ایران رتبه اول را در ارائه مقامات بلند پایه نظام دارد؟

© Tiziana Fabiکدام استان ایران رتبه اول را در ارائه مقامات بلند پایه نظام دارد؟
کدام استان ایران رتبه اول را در ارائه مقامات بلند پایه نظام دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از استان های ایران سهم بزرگی در ارائه مقامات ارشد به نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا نوشت: اگرچه استان سمنان با دو رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهورخیزترین استان ایران به حساب می‌آید اما استان اصفهان با هفت مقام ارشد بالاترین تعداد مسئولان عالی‌رتبه را در نظام جمهوری اسلامی داشته است.

در 40 سال گذشته استان اصفهان با داشتن هفت مقام ارشد رتبه اول را دارد و تهران با شش مقام ارشد و خراسان و کرمان با 4 مقام ارشد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب اینجاست که سه نفر از کسانی که در جمهوری اسلامی به مناصب بالای حکومتی رسیده‌اند، زاده عراق هستند.

اصفهان هفت مقام ارشد را به جمهوری اسلامی معرفی کرده است. حسینعلی منتظری ، سید محمد بهشتی، محمد یزدی، احمد جنتی، لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، سید یحیی رحیم‌صفوی و حسین سلامی مقامات اصفهانی نظام جموری اسلامی بوده‌اند.

پس از اصفهان این تهران است که شش مقام ارشد را روانه مناصب حکومتی در جمهوری اسلامی کرده است که مهدی بازرگان، حسن حبیبی، پرویز داودی، غلامعلی حدادعادل، محمدحسین باقری و محمدرضا مهدوی‌کنی از استان تهران بوده‌اند.

استان کرمان هم مانند خراسان چهار مقام ارشد داشته است که اکبر هاشمی‌رفسنجانی، محمدجواد باهنر، اسحاق جهانگیری و محمدعلی موحدی‌کرمانی دیگر کرمانی‌های جمهوری اسلامی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала