استولتنبرگ: با وجود عمليات در سوريه، عضويت تركيه در ناتو زير سئوال نيست

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisدبیرکل ناتو عضویت ترکیه در این اتحادیه را با وجود عملیات در سوریه، زیر سوال نمی برد
دبیرکل ناتو عضویت ترکیه در این اتحادیه را با وجود عملیات در سوریه، زیر سوال نمی برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، با بیان اینکه ترکیه یک عضو ناتو و یک متحد مهم است، اعلام کرد، با وجود عملیات ترکیه در شمال سوریه، در عضویت این کشور در ناتو شکی وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل ناتو، ینس استولتنبرگ اظهار داشت: " حمله ترکیه به شمال سوریه توسط بسیاری از کشورهای ناتو محکوم شد. بدیهی است که موفقیت ها در مبارزه با دولت اسلامی نباید به خطر بیفتد، وضعیت پرتنش بشردوستانه نباید بدتر شود. با این وجود حداقل ما شاهد کاهش خشونت در شمال شرقی سوریه هستیم و تلاش های جدید برای یافتن راه حل سیاسی شکل گرفته اند. باید دانست که ترکیه یک متحد مهم است. "


احتمال تعلیق عضویت ترکیه در ناتو
 - اسپوتنیک ایران
احتمال تعلیق عضویت ترکیه در ناتو

وی افرود: "در مبارزه با داعش، ترکیه نقش تعیین کننده ای در نابودی به اصطلاح خلافت ایفا کرد. علاوه بر این، هیچ یک از متحدین ناتو به اندازه ترکیه پناهجویان را از سوریه نپذیرفتند ، ترکیه در کل 3.6 میلیون نفر را پذیرش کرد. هیچ شریک دیگری در ناتو تحمل این تعداد حمله تروریستی را نداشت." وی تاکید کرد: " بر خلاف اتحادیه اروپا، ناتو هیچ مکانیسمی برای اقدام علیه یكی از اعضاء ندارد و این اتحادیه، مجمعی است كه متحدین با صراحت و صادقانه نظرات خود را با یکدیگر تبادل می كنند."

وی همچنین تاکید کرد: " با وجود توافق های موجود میان ترکیه و روسیه درباره "سرنوشت شمال سوریه"، لازم است بدنبال ایده های جدید برای حل مسائل سوریه باشم. برای یافتن یک شرایط و چارچوب بهتر که نهایتا به یک راه حل سیاسی منجر شود، هیچ وقت دیر نیست، به ویژه در سوریه. گرفتن مجوز اعزام سربازان جدید به سوریه چندان آسان نیست. برای همین هنوز بسیار زود است که در مورد پایدار ماندن توافقات انجام شده صحبت کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала