مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن

CC0 / / مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن
مواد غذایی مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان تغذیه به مواد غذایی که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد اشاره کردند.

به گزارش اسپوتنیک، با شروع فصل سرما، متخصصان حوزه تغذیه یادآور شدند: در بازه زمانی پاییز و زمستان و در شرایط کاهش دما، نظارت بر ایمنی بدن شما بسیار مهم است. به ویژه ، کمبود ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی ایمنی بدن را پایین آورد.

متخصصان تغذیه علاوه بر اشاره به مرکبات و اینکه برای حفظ ایمنی بدن باید در رژیم غذایی گنجانده شود، تاکید کردند که ویتامین C را حتی از انواع دانه های جنگلی و میوه های یخ زده نیز می توان دریافت کرد، یا به عنوان مثال، فلفل دلمه و کلم ترش حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C هستند (10 برابر بیشتر از ویتامین ها نسبت به مرکبات).

تعذیه سالم - اسپوتنیک ایران
افسانه ها در باره تغذیه سالم

پیاز، سیر و پیاز سبز نیز سرشار از ویتامین C، پتاسیم، کروم و سلنیوم است. علاوه بر این، آنها حاوی روغنهای اساسی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند.

 به گفته کارشناسان ، نباید از سبزیجات سبز تیره و سبزیجات سالاد غافل شوید: اسفناج ، جعفری. همچنین باید هویج و کلم بروکلی بخورید.

برای ایمنی، سطح ویتامین E، که در آجیل، روغن نباتی و نان غلات کامل وجود دارد نیز حائز اهمیت است. همچنین برای اینکه سیستم ایمنی بدن به خوبی کار کند، به مایعات زیادی نیز نیاز دارد.

در عین حال، متخصصان تغذیه توصیه می کنند وعده های کم حجم به دفعات زیاد (4-6 بار در روز) غذا بخورید. همچنین بهتر است غذاهای سنگین و دیر هضم را از برنامه غذایی خود حذف کنید: گوشت های چرب، گوشت دودی ، کنسرو، سوسیس، کالباس و هر نوع فست فود. در صورت امکان از غذاهای تند، سس، ادویه جات پرهیز کنید.

 همچنین کلاس های بدن سازی و شنا مزایای ملموسی را به همراه خواهد داشت. این باعث بهبود جریان خون می شود و بنابراین فرآیندهای بهبود را تقویت می کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала