آیا داعش از آمریکا انتقام خواهد گرفت؟

© AP Photo / Khalid Mohammedداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش به دلیل کشته شدن البغدادی به ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش ( سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) به دلیل کشته شدن البغدادی به ایالات متحده هشدار داد.

گروه تروریستی دولت اسلامی با انتشار یک پیام صوتی در واکنش به کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه اعلام کرد که این اقدام آمریکا بدون جواب نخواهد ماند و انتقام خون او گرفته خواهد شد.

پیشتر رسانه‌های محلی عراق از آمادگی داعش برای انجام یک عملیات تروریستی بزرگ خبر داده بودند.

داعش سرانجام بعد از چند روز سکوت، ضمن تایید خبر مرگ ابوبکر البغدادی و ابو حسن المهاجر، سخنگوی این گروه، ابو ابراهیم الهاشمی القرشی را به عنوان جانشین البغدادی معرفی کرد. داعش تهدید کرد انتقام قتل البغدادی را می‌گیرد.

حمله هوایی فرانسه به مواضع مخفی داعش در عراق - اسپوتنیک ایران
حمله هوایی فرانسه به مواضع مخفی داعش در عراق

پس از آن که در ژوئن سال 2014 داعش موفق شد، موصل دومین شهر بزرگ عراق را تصرف کند، البغدادی با حضور در مسجد این شهر خود را خلیفه مسلمانان خواند. او مدعی شد که قلمرو خلافت اسلامی خود را از شرق تا خراسان در ایران و از غرب تا مغرب در آفریقا خواهد گسترد.

کمیته شریعت داعش به دستور البغدادی وضع قوانین واپس‌گرای اسلامی را برای اجرا در قلمرو خلافت اسلامی آغاز کرد. از جمله این که ازدواج دختران حتی آنهایی که زیر سن قانونی هستند، بدون هر پیش شرطی با اعضاء گروه داعش آزاد شد. اجرای این قانون سرآغاز دوره بردگی جنسی زنان مناطق تحت تصرف داعش شد.

در پی حمله 26 اکتبر 2019 نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه، مرگ ابوبکر البغدادی بنا بر نتایج آزمایش دی‌ان‌ای صورت گرفته بر بقایای جسد او، تائید شد.

شایان ذکر است که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در نتیجه عملیات نیروهای مسلح امریکا در سوریه کشته شده است.  پس از مدتی گروه داعش با انتشار یک پیام صوتی مرگ البغدادی را تأیید و ابو ابراهیم الهاشمی را به‌عنوان رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала