استراتژی‌های جدید آمریکا در رابطه با روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnyaروسیه
روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا استراتژی حمله به کریمه و خاور دور بررسی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، اولگ گلازونوف کارشناس انجمن سیاست‌شناسان نظامی  روسیه استراتژی جدید آمریکا را یک «گرایش بد» نامید.

 به نوشته  نشریه « فورین پالیسی» در دولت آمریکا استراتژی جدید بازدارندگی روسیه و چین را بررسی می‌کنند که یکی از آن‌ها حمله به کریمه و دیگری حمله به خاور دور روسیه است.

به عقیده کارشناس روسیه، واشنگتن سعی می‌کند برای «عصر رقابت ابرقدرتی» آماده شود. بر طبق این تئوری، تخریب و تصرف نیروهای مستقر در فاصله دور می تواند رقیب را از حمله بازدارد و مانع از اجرای اهداف اولیه رقیب بشود. یعنی اگر روسیه کشورهای حاشیه دریای بالتیک را تصرف کند، آمریکا می تواند به نیروهای روسیه در کریمه و یا سوریه حمله کند.

ناتو رزمایش جنگ هسته ای برگزار می کند - اسپوتنیک ایران
ناتو رزمایش جنگ هسته ای برگزار می کند

یکی دیگر از گزینه های تهاجمی، حمله به خاطر دفاع از متحدان در چین و یا روسیه در امتداد «نقاط آسیب‌پذیر» آنها از جمله در خاوردور و یا مناطق غربی چین است.

اما اینگونه تئوری ها قابل اجرا نخواهند بود و از شانس ناچیز موفقیت برخوردارند. زیرا اجرای آن‌ها عواقب فاجعه‌باری دربرخواهد داشت. روسیه و چین از امکانات زیادی برای دادن پاسخ مناسب از جمله سلاح هسته‌ای برخوردارند.

کارشناس روسیه در ادامه افزود:« با توجه به وخیم شدن مناسبات روسیه با آمریکا و متحدان آن کشور در ناتو، از آنها میتوان انتظار هر چیزی را داشت و جنگ سرد می تواند به جنگ داغ مبدل شود.اگر مناسبات کشورها با هم دوستانه باشد، آنها در نزدیکی مرزهای یکدیگر برنامه های حمله را تمرین نمی‌کنند ودست به مانورهای نظامی نمی‌زنند. جای تأسف است که ایالات متحده بهیچ وجه نمی تواند این موضوع را بپذیرد که روسیه  یک بازیگر مهم جهانی است و به روسیه احترام می‌گذارند و حرف آن را قبول دارند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала