اسد: شواهدی بر اثبات کشته شدن بغدادی وجود ندارد

© AFP 2023 / Joseph Eidاسد: شواهدی بر اثبات کشته شدن بغدادی وجود ندارد
اسد: شواهدی بر اثبات کشته شدن بغدادی وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که تا زمان دیدن شواهد کافی، به کشته شدن رهبر داعش باور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در روز پنجشنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی سوریه اظهار داشت: " دمشق در زمینه کشته شدن رهبر داعش، ابوبكر بغدادی هیچ تماسی با آمریكا نداشته و تا زمان ارائه شواهد به واقعیت قتل وی اعتقادی نخواهد داشت."

تاييد رسمی مرگ ابوبکر بغدادی  - اسپوتنیک ایران
تاييد رسمی مرگ ابوبکر بغدادی

وی افزود: " ما هیچ ارتباطی با نهادهای آمریکایی در زمینه از بین بردن بغدادی نداشتیم. مهمتر از آن، ما حتی نمی دانیم که این عملیات واقعاً رخ داده است یا خیر."

وی خاطرنشان کرد: " ایالات متحده هنوز هیچ مدرکی مبنی بر قتل رهبر دولت اسلامی ارائه نکرده است و دمشق درمورد کمک خود به ایالات متحده صرفاً از گزارش های رسانه ها آگاه شده است!"

وی همچنین تاکید کرد که مرگ بغدادی یا حتی همه شبه نظامیان در حالی که ایدئولوژی تروریستی زنده است، بر اوضاع  تأثیر چندانی نمی گذارد.

پیشتر در 27 اکتبر، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ از کشته شدن بغدادی خبر داده بود. به گفته ترامپ، در طول عملیات ارتش آمریكا، تروریست كمربند انتحاری اش را منفجر كرد، با این حال ، بغدادی سریع و دقیق شناسایی شد. بعدا سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، سرلشکر ایگور کونشنکوف گفت که روسیه اطلاعات موثقی در دست ندارد که ارتش آمریکا عملیاتی را برای نابودی بغدادی انجام داده باشد. از طرف دیگر، وب سایت اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش، کشته شدن رهبر خود را تأیید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала