ناسا از «روس‌کسموس» تقاضای جا در سایوز کرد

© Photo / NASA/Bill Ingallsناسا از «روس‌کسموس» تقاضای جا در سایوز کرد
ناسا از «روس‌کسموس» تقاضای جا در سایوز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس فضایی آمریکا از روسیه درخواست کرد جاهایی در سفینه های سایوز برای سال های 2020 و 2021 به فضانوردان آمریکایی اختصاص بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس فضایی آمریکا «ناسا» از «روس‌کسموس» روسیه درخواست کرد جاهای اضافی برای فضانوردان خود در سفینه های « سایوز» برای پرواز به فضا در سالهای 2020 و 2021 اختصاص بدهد.

دمیتری راگوزین مدیرکل «روس‌کسموس» روسیه در این خصوص گفت:«من نامه‌ای از ریاست ناسا در باره وضعیت مرتبط با تعلیق پرواز سفینه های خصوصی برای رساندن خدمه آمریکایی به ایستگاه بین‌المللی فضایی دریافت کردم. این وضعیت با درک از طرف روسیه روبرو شد.

سفینه ماه پیمای امریکا دوباره آتش گرفت + ویدئو - اسپوتنیک ایران
سفینه ماه پیمای امریکا دوباره آتش گرفت + ویدئو

در چنین وضعیتی، روسیه مجبور می‌شود تعداد کمتری از فضانوردان خود را به فضا اعزام کند و این امر موجب نقض برنامه های روسیه در رابطه با مجموعه آزمایشات در بخش روسی ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهد شد. ما مجبور می شویم برای جادادن فضانوردان آمریکایی، تعداد فضانوردان خود برای پرواز به فضا را کاهش بدهیم».

افزون برآن، «روس‌کسموس» به درخواست ناسا، تصمیم گرفت به ساخت دو سفینه اضافی «سایوز» برای پرواز فضانوردان آمریکایی بپردازد.

سفینه های «سایوز» از سال 2011 تمام فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی می رساند. همانا در سال 2011، شاتل آمریکا سفینه چند منظوره قابل هدایت آمریکا به پروازهای خود خاتمه داد.

با وجود آنکه آمریکا سفینه های قابل هدایت جدید Crew Dragon  و  Starlinerرا طراحی کرده است، اما استارت آن‌ها بارها به تعویق افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала