ساخت سامانه انتقال انرژی از فضا

© Fotolia / Vadimsadovskiژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد
ژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت امریکایی Northrop Grumman سفارش ساخت سامانه پیشرفته انتقال انرژی از وسایل فضایی را از پژوهشکده نیروی هوایی آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه انتقال انرژی از وسایل فضایی بدون استفاده از سیم  SSPIDR (Space Solar Power Incremental Demonstrations and Research) جهت تامین ارتباطات در مناطق صعب العبور برای نظامیان آمریکایی لازم است. برای این کار باید یک دستگاه فضایی مجهز به باتری های خورشیدی ساخته شود که انرژِی را به پرتوهای امواج رادیویی تبدیل کرده و به زمین منتقل می کند. برای دریافت این پرتوها ، سامانه ای در زمین نصب خواهد شد که امواج رادیویی را به انرژِی الکتریکی (برق)  تبدیل خواهند نمود.

شرکت Northrop Grumman  در چارچوب قرارداد ساخت وسیله فضایی با نیروی هوایی آمریکا، بیش از 100 میلیون دلار اعتبار دریافت خواهد کرد. سیستم امریکایی SSPIDR برای  انتقال انرژی به فواصل طولانی،  به احتمال زیاد از امواج مایکروویو (ریز موج ها) استفاده خواهد کرد اما جزئیات فنی عملکرد این سیستم اعلام نشده است. چنین امکانی از اواخر سالهای 70 قرن بیستم میلادی مورد مطالعه قرار داشته است  اما تا به حال کارهای تمام و کمالی در این راستا انجام نشده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала