انتشار ویدئوی عملیات انهدام سرکرده داعش

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اولین ویدئو و عکس های عملیات انهدام ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش، گروهک ممنوعه در روسیه) را منتشر کرده و همچنین جزئیات آنرا اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این ویدئوی کوتاه ساختمان گویا محل اقامت سرکرده تروریست ها نشان داده شده است و دیده می شود که افرادی از دو سمت این ساختمان را احاطه کرده اند.

ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکز ارتش آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد محل اقامت بغدادی در استان ادلب، واقع در شمال غربی سوریه بود.

ژنرال امریکایی افزود در ویدئو همچنین دیده می شود که چگونه شبه نظامیان به سوی نیروهای امریکایی در حال حمله از هوا شلیک می کنند.

مکنزی خاطرنشان ساخت آزمایش دی ان ای با دقت مطلق کشته شدن البغدادی را ثابت کرده است.

سخنگوی پنتاگون توضیح داد که سرکرده داعش خود و دو کودک را منفجر کرد که با گفته دونالد  ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  درباره کشته شدن سه کودک فرق دارد. وی افزود کودکان کمتر از 12 ساله بودند.

مکنزی تأئید کرد که جسد البغدادی به دریا انداخته شده است.

27 اکتبر 2019 ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند. در خبر منتشره آمده بود  که ابوبکر بغدادی وقتی پیدا شد که تلاش کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد.

دیرتر ترامپ، از عراق و همچنین کردهای سوری به خاطر دادن اطلاعات به  واشنگتن برای هدف قرار دادن مخفیگاه البغدادی تشکر کرد.

در کرملین اعلام کرده بودند اگرکشته شدن سرکرده داعش درست باشد، می توان از سهم بزرگ ترامپ در مبارزه با تروریسم بین المللی سخن گفت و این درحالی است که قبل از آن سخنگوی وزارت دفاع روسیه در اجرای چنین عملیاتی ابراز شک و تردید کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала