بیلوسوف کاربرد نظامی برای ماهواره های مخفی آمریکا را رد نکرد

© AP Photo / U.S. Air Forceبیلوسوف: ماهواره مخفی آمریکا امکان دارد هدف نظامی داشته باشد
بیلوسوف: ماهواره مخفی آمریکا امکان دارد هدف نظامی داشته باشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت که ماهواره های مخفی آمریکا امکان دارد برای اهدف نظامی استفاده شده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، آندری بیلوسوف، نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در ژنو گفت: ماهواره های مخفی ایالات متحده که از طریق مینی شاتل X-37B در مدار زمین قرار گرفته بودند، ممکن است به منظور کاربرد نظامی استفاده شده باشند.

او در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند که به خلع سلاح و امنیت بین المللی می پردازد.

بلوسوف گفت: "با توجه به اینکه پرتاب از طریق این شاتل که به عنوان بخشی از برنامه فضایی پنتاگون بوده و یک وسیله قابل استفاده مجدد است که به طور خاص برای قرار دادن ماهواره های مختلف در مدار طراحی شده است، می توان تصور کرد که این ماهواره ها دارای هدف نظامی هستند."

پرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی آمریکا
 - اسپوتنیک ایران
پرتاب ماهواره‌های سری توسط شاتل نظامی آمریکا

به گفته وی، به طور سنتی طرف آمریکایی تمام ماهواره های خود را یا به صورت ماهواره های هواشناسی یا به عنوان ماهواره های ارتباطی ثبت می کند، بنابراین هدف واقعی آنها معمولاً هرگز مشخص نمی شود.

پیش از این، رندی والدن، مدیر دفتر توانمندسازی سریع نیروی هوایی ایالات متحده گفته بود که چند ماهواره کوچک از طریق مینی شاتل پروژه مخفی فضایی آمریکا، X-37B، که دو سال برای انجام آزمایش‌های نظامی در فضا به سر برد و روز یکشنبه به زمین بازگشت، پرتاب شده است.

در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از طرف رندی والدن، مدیر دفتر توانمندسازی سریع نیروی هوایی آمده است: "با فرود موفق امروز، X-37B طولانی ترین پرواز را انجام داده و تمام وظایف مأموریتی خود را با موفقیت به انجام رسانید." وی افزود: "در طول این مأموریت، به ویژه آزمایشات تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده با موفقیت انجام شده و ماهواره‌های کوچک نیز تحویل داده شدند."

این در حالی است که پیش از این ایالات متحده گزارشی از پرتاب ماهواره از X-37B ارائه نکرده بود. شاتل X-37B توسط شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده است. این مینی شاتل از سال 2010، به منظور انجام آزمایش‌های بر روی مدار برای نیروی هوایی ایالات متحده پنج پرواز فضایی از 225 تا 780 روز انجام داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала