یک سوم ذخایر نفتی جهان تحت تحریم آمریکا قرار دارد

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نفت
نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده یک سوم ذخایر نفتی جهان و یک پنجم نفت استخراجی در ایران، ونزوئلا و روسیه را تحریم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اولگا لبدینسکایا دانشیار کرسی اقصاد مدرسه عالی اقتصاد به نام پلخانوف در محاسبه انجام شده توسط وی اعلام کرد که ایالات متحده یک سوم ذخایر نفتی جهان و یک پنجم نفت استخراجی در ایران، ونزوئلا و روسیه را تحریم کرده است.

وی در توضیح گفت:«دخایر نفت جهان بالغ بر 1,66 تریلیون بشکه نفت است که 298,4 میلیارد بشکه نفت در ونزوئلا و 157,8 میلیارد در ایران و 80 میلیارد در روسیه قرار دارد. اگر حجم ذخایر نفت در این سه کشور را جمع کنیم، سهم آن‌ها 51 درصد 30 کشور صدر از نظر ذخایر نفتی و تقریبا 33 درصد  کل ذخایر نفت در جهان خواهد شد.

اگر قطر وارد فهرست تحریمی بشود که در سال 2018 از اوپک خارج شد و از ایران حمایت می‌کند  این رقم به 34 درصد خواهد رسید».

بازار جهانی نفت در پی حمله به نفتکش ایرانی تکان خورد - اسپوتنیک ایران
بازار جهانی نفت در پی حمله به نفتکش ایرانی تکان خورد

به گفته کارشناس روسیه، این کشورها در سال 2015، 21,75 درصد نیاز روزانه جهان به نفت را تأمین کردند. در آنزمان، استخراج روسیه 10,1 میلیون بشکه نفت در روز و سهم ایران3,1 میلیون بشکه در روز و سهم ونزوئلا 2,5 میلیون بشکه نفت در روز بود. این کشورها در ردیف اول و هفتم و 11 فهرست رده‌بندی حجم استخراج نفت قرار داشتند.  فعالیت آمریکا در صحنه سیاسی باعث آن شد تا یک پنجم استخراج نفت تحت تحریم قرار بگیرد.

ونزوئلا بیش از دیگر کشورها به دلیل تحریم ها آسیب دید. حجم استخراجی روزانه آن تا 0,75 میلیون بشکه نفت در روز کاهش یافت. ایران نیز مجبور شد تحت تحریم های آمریکا حجم استخراج خود را تا 2 میلیون و 100 هزار بشکه در روز کاهش بدهد. فقط روسیه توانست استخراج خود را افزایش بدهد و آن را به 10 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برساند.

کارشناس روسیه در ادامه گفت:« آمریکا سعی می‌کند بازار مواد خام خود را گسترش بدهد. حجم استخراجی نفت آمریکا هم اکنون 9,8 درصد بیش از روسیه  در روز است. اگر قبلا 95 درصد نفت آمریکا را کانادا می خرید، حالا 25 درصد آن وارد اروپا می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала