سگی که در شکار البغدادی شرکت داشت+ عکس

© Photo / Alisa Mordvinovaسگ
سگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ عکس سگی را در صفحه خود در توییتر منتشر کرد که در به دام انداختن البغدادی نقش بازی کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی رئیس ستاد مشترک کارمندان ایالات متحده روز 28 اکتبر در باره وضعیت جسمانی سگی تعریف کرد که در عملیات شکار البغدادی رهبر سازمان تروریستی داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) زخمی شده بود.

وی توضیح داد که در این عملیات، سگ زخم برداشته بود ولی هم‌اکنون حالش خوب است و خطری جان او را تهدید نمی‌کند. نام سگ فاش نمی‌شود زیرا در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا نیز در پیامی در توئیترنوشت: «ما سگی را به شما نشان می دهیم که در شکار ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، نقش بزرگی ایفا کرد. از اینرو عکس سگ را به همه نشان می ‌دهیم اما نامش از سریت خارج نخواهد شد».

​به گفته منبع خبری در سوریه، روز 27 اکتبر 2019 رهبر داعش به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. در این خبر آمده است که ابوبکر البغدادی وقتی به دام افتاد که تلاش کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد. علاوه بر این، دو مقام ایرانی نیز اطلاع دادند که ایران اطلاعات مربوط به کشته شدن البغدادی را از مقامات سوری دریافت کرده است. دونالد ترامپ نیز خبر کشته شدن البغدادی را تایید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала