کشورهای اتحادیه اروپا تعویق Brexit را تا 31 ژانویه سال 2020 تأیید کردند

© Fotolia / Modernmovieکشورهای اتحادیه اروپا تعویق Brexit را تا 31 ژانویه سال 2020 تأیید کردند
کشورهای اتحادیه اروپا تعویق Brexit را تا 31 ژانویه سال 2020 تأیید کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاست اتحادیه اروپا اعلام کرد که 27 کشور اروپایی با تقاضای بریتانیا موافقت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد توسک در توییتر نوشت که 27 کشور عضو اتحادیه اروپا با تقاضای بریتانیا در خصوص تعویق برکسیت تا 31 ژانویه سال 2020 موافقت کردند.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا چندی پیش در نامه‌ای به توسک از اتحادیه اروپا درخواست کرده بود تا 31 ژانویه 2020 برکسیت به تعویق بیفتد.

دیرتر توسک اعلام کرد قصد دارد به رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کند با درخواست بریتانیا موافقت کنند.

پاریس، لندن و برلین ایران را در حمله به تأسیسات نفتی سعودی متهم می کنند - اسپوتنیک ایران
پاریس، لندن و برلین ایران را در حمله به تأسیسات نفتی سعودی متهم می کنند

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که معمولاً برگزیت- برکسیت Brexit خوانده می‌شود به خروج آتی بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره دارد. در پی یک همه‌پرسی در سال 2016 برای خروج، حکومت بریتانیا اعلام کرد در 29 مارس 2017 رویه رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد، که در دیرترین حالت تا 31 مارس 2019، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. خروج از اتحادیه هدفی سیاسی بوده‌است که از سوی افراد، گروه‌های مدافع، و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال 1973 پی گرفته شده‌است. خروج از اتحادیه اروپا طبق معاهده اتحادیه اروپا از حقوق کشورهای عضو فهرست کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن است.

طرح پیشنهادی دولت انگلیس. در نوامبر 2018، مبنی بر توافقنامه خروج بریتانیا و پیش نویس اعلامیه سیاسی، که بین دولت انگلیس و اتحادیه اروپا توافق شده بود، منتشر شد. در تاریخ 15 ژانویه 2019، مجلس عوام در مخالفت با این توافق، با اختلاف فاحش432 به 202 رأی داد، که بزرگترین شکست پارلمانی دولت انگلیس در تاریخ این کشور به‌شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала