چرا مصاحبه هایکو ماس در لیبی قطع شد؟

© AP Photo / Virginia Mayoوزیر خارجه آلمان
وزیر خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان و هیأت همراهش مجبور شدند به خودروهای زرهی منتقل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «دی ولت» آلمان،هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که 27 ماه اکتبر  سفر کوتاهی به لیبی داشت دقایقی لحظاتی وحشت آور را تجربه کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفر به لیبی لحظات وحشتناکی را تجربه کرد که به قطع مصاحبه وی و انتقال او و هیات همراهش به یک مکان امن منجر شد.

مدت کوتاهی قبل از عزیمت او در فرودگاه لیبی مصاحبه اش با خبرنگاران توسط نیروهای امنیتی همراهش متوقف شد تا او و هیات همراهش به مکان امنی منتقل شوند.

ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد - اسپوتنیک ایران
ژنرال حفتر به اسپوتنیک: ارتش لیبی برای نبرد با تروریست ها به سلاح احتیاج دارد

اعلام شد که یک هواپیما رویت شده بود که ابتدا تصور می شد به شورشیان نزدیک به خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تعلق دارد. ماس و هیات همراهش برای چند دقیقه به وسایل نقلیه زرهی منتقل شدند.

از زمان سقوط قذافی در سال 2011 هرج و مرج بالایی در لیبی ایجاد شده است. بسیاری از شبه نظامیان در این کشور برای دستیابی به نفوذ و قدرت تلاش می کنند. آلمان تلاش می کند در این درگیری ها میانجی گری کند و می خواهد یک کنفرانس بین المللی را برای این منظور برگزار کند.

هایکو ماس قبل از سفر به لیبی به ترکیه سفر کرده بود و با همتای ترک خود درباره شرایط در شمال سوریه دیدار و گفتگو کرد. این دو مقام ترک و آلمانی پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала