افشای محل اختفای بغدادی توسط یکی از همسرانش

© AFP 2023افشای محل اختفای بغدادی توسط یکی از همسرانش
افشای محل اختفای بغدادی توسط یکی از همسرانش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک تایمز مدعی شد که اطلاعات مربوط به محل اختفای ابوبکر بغدادی در نتیجه بازجویی از یکی از همسرانش بدست آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به یک منبع در گزارشی نوشت که اطلاعات مربوط به محل سکونت ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش، ممنوع در فدراسیون روسیه) در نتیجه دستگیری و بازجویی از یکی از همسران و پیام رسانان وی در تابستان امسال به دست آمده است.


ابوبکر بغدادی پیش از مرگ گریه می کرد 
 - اسپوتنیک ایران
ابوبکر بغدادی پیش از مرگ گریه می کرد

به گفته این روزنامه، در نتیجه این بازداشت، آژانسهای اطلاعاتی آمریكا موفق به ایجاد موقعیتی تقریبی برای رهبر داعش، كه در روستای دورافتاده در شمال غربی سوریه مخفی شده بود، شدند. این داده‌ها به رهبری آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این اجازه را داد تا با همکاری سرویس‌های جاسوسی عراق و کرد‌ها محل استقرار البغدادی را دقیق تر پیدا کرده و همچنین جاسوسانی را به این منطقه بفرستند تا حرکات وی را ردیابی کنند.

27 اکتبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن البغدادی توسط ارتش آمریكا خبر داد. به گفته رئیس جمهور آمریكا، به همراه رهبر داعش، بسیاری از مبارزان این گروه تروریستی و همدستان وی کشته شدند. ترامپ از روسیه ، ترکیه ، سوریه و عراق بخاطر کمک آنها در از بین بردن رهبر داعش تشکر کرد. ترامپ اظهار داشت که روسیه فضای آسمان منطقه تحت کنترل خود در سوریه را برای نیروی هوایی ایالات متحده باز نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала