سازمان اطلاعات عراق خبر مرگ بغدادى را تأييد كرد

© AFP 2023پسازمان اطلاعات عراق خبر مرگ بغدادى را تأييد كرد
پسازمان اطلاعات عراق خبر مرگ بغدادى را تأييد كرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبعی در سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد که این کشور در عملیات نابودی رهبر داعش نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از INA، یک منبع عالی رتبه در سازمان اطلاعاتی عراق ضمن تایید خبر مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر داعش* که در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد، اعلام کرد که این کشور نقش مهمی را در تشخیص موقعیت بغدادی به نیروهای امریکایی ایفا کرده است.

پیشتر نشریه "دیفنس وان" نوشت که ایالات متحده روز شنبه عملیات ویژه ای را در سوریه علیه رهبر داعش* انجام داد. گمان می رود که در این عملیات بغدادی کشته شده باشد، اما هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

فیلم حمله هوایی به مقر ابوبکر بغدادی منتشر شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
فیلم حمله هوایی به مقر ابوبکر بغدادی منتشر شد+ویدیو

منبع امنیتی عراقی به رویترز گفته بود که منابعی در سوریه به سازمان اطلاعات عراق خبر مربوط به کشته شدن بغدادی را تأیید کردند. به گفته منبع، رهبر داعش* به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفتند و کشته شدند. این منبع افزود: بغدادی وقتی پیدا شد که تلاش کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد. علاوه بر این، دو مقام ایرانی نیز به این آژانس گفتند که ایران اطلاعات مربوط به کشته شدن بغدادی را از مقامات سوری دریافت کرده است.

دولت عراق امروز یکشنبه اعلام کرد، از طریق سوریه از مرگ رهبر داعش مطلع شده است. همچنین تلویزیون رسمی این کشور با اعلام جزئیاتی از عملیات تأکید کرد، سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر بغدادی سهیم بوده است. این عملیات یک ساعت و نیم به طول انجامید و در جریان آن بغدادی و همراهانش کشته شدند. به گزارش تلویزیون عراق، این عملیات توسط هشت بالگرد آمریکایی در نخستین ساعات امروز صبح در محل اختفای بغدادی در ادلب صورت گرفت.

*گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала