واکنش قدیروف به خبر مرگ ابوبکر بغدادی

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش قدیروف به مرگ ابوبکر بغدادی
واکنش قدیروف به مرگ ابوبکر بغدادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 رمضان قدیروف، رئيس جمهور چچن معتقد است که مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش باعث هیچ تغییری نمی شود وقتی که تروریست ها را با عناوین خوب و بد از یکدیگر جدا کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیروف، رئيس جمهور چچن معتقد است که مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش* باعث هیچ تغییری نمی شود وقتی که تروریست ها را با عناوین خوب و بد از یکدیگر جدا کنیم.

پیشتر نشریه "دیفنس وان" نوشت که ایالات متحده روز شنبه عملیات ویژه ای را در سوریه علیه رهبر داعش* انجام داد. گمان می رود که در این عملیات بغدادی کشته شده باشد، اما هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

قدیروف در کانال تلگرامی خود نوشت: "آیا ابوبکر بغدادی دوباره کشته شده است؟ سخنان تاراس بولبا به پسرش آندری به ذهن خطور می کند: "من تو را به دنیا آوردم، تو را خواهم کشت!" بن لادن مرده است و القاعده زنده است. اگر تروریست ها را به خوب و بد تقسیم کنیم مرگ بغدادی تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد. پاک کردن کامل سوریه از دولت اسلامی داعش* مهم است!"

پیشتر، منبع امنیتی عراقی به رویترز گفته بود که منابعی در سوریه به سازمان اطلاعات عراق خبر مربوط به کشته شدن بغدادی را تأیید کردند. به گفته منبع، رهبر داعش* به همراه محافظش در ادلب سوریه مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. این منبع افزود: بغدادی وقتی پیدا شد که تلاش کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد. علاوه بر این، دو مقام ایرانی نیز به این آژانس گفتند که ایران اطلاعات مربوط به کشته شدن بغدادی را از مقامات سوری دریافت کرده است.

*گروه ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала