انتشار تصاویری از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا + عکس

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationانتشار تصاویری از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا
انتشار تصاویری از قاچاق نفت سوریه توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه تصاویری منتشر کرد که نشان می دهد آمریکا نفت سوریه را قاچاق می کند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه تصاویری هوایی از سوریه منتشر کرد که نشان می دهد آمریکایی ها در سوریه به قاچاق نفت این کشور می پردازند.

بر اساس این تصاویر، چه پیش و چه پس از شکست تروریست های داعش* در شمال فرات، نفت سوریه تحت محافظت سربازان آمریکایی به طور فعال استخراج و توسط نفتکش هابرای فرآوری به خارج از سوریه فرستاده می شده است.

تصاویری در تاریخ 23 اوت از میدان نفتی دامان واقع در 42 کیلومتری دیرالزور و در تاریخ 23 اوت تصاویری از تعدادی زیادی خودرو به ثبت رسید که تعداد آنها به 90 دستگاه می رسد و در بین آنها 23 نفتکش حضور داشته است.

همچنین در تاریخ 5 سپتامبر، 25 دستگاه خودرو از جمله 22 نفتکش در استان حسکه حضور داشتند. پس از گذشت سه روز در تاریخ 8 سپتامبر در نزدیکی دیرالزور تصاویر 36 دستگاه خودرو از جمله 32 نفتکش به ثبت رسیده است. در همان روز نیز 41 دستگاه خودرو در منطقه میادین قرار داشتند که 34 نفتکش در بین آنها وجود داشت.

​ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، ارگان های دولتی آمریکا ماهانه بیش از 30 میلیون دلار از استخراج نفت سوریه درآمد کسب می کنند.

ترامپ: ارتش آمریكا در مناطق نفت خیز سوریه باقی خواهد ماند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ارتش آمریكا در مناطق نفت خیز سوریه باقی خواهد ماند

کوناشنکوف گفت: با احتساب اینکه بهای یک بشکه نفت قاچاق سوریه 38 دلار آمریکا است، در آمد ماهانه این "تجارت خصوصی" سرویس های دولتی آمریکایی، بیش از 30 میلیون دلار است.

وی افزود: برای این جریان مالی بی وقفه که عاری از کنترل و مالیات های دولت آمریکا است، پنتاگون و لانگلی آماده خواهند بود، چاه های نفت سوریه را از "سلول های پنهان داعش" (ممنوع در روسیه) محافظت کنند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، آمریکا قصد دارد به زودی جهت تقویت مواضع آمریکا در منطقه دیرالزور سوریه، تدابیر لازم را اتخاذ نماید تا مانع دسترسی تروریست ها به میادین نفتی شود. به گفته وی، آمریکا در حال بررسی اعزام نیروهایش به منطقه است تا امنیت میادین نفتی را تامین کند.

 

* گروهک ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала