کارشناس آمریکایی: روسیه پیروز واقعی در سوریه

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiکارشناس آمریکایی: روسیه پیروز واقعی در سوریه
کارشناس آمریکایی: روسیه پیروز واقعی در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس آمریکایی در گفتگو با اسپوتنیک، روسیه را برنده واقعی در سوریه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، هنری برنی، کارشناس آمریکایی شورای روابط بین الملل گفت: پس از تفاهم نامه سوچی، روسیه پیروز اصلی سوریه است.

پیش از این روسیه و ترکیه یادداشت تفاهمی 10 ماده ای به امضاء رساندند که از جمله مفاد این توافقنامه مربوط به ورود یگان های پلیس نظامی روسیه و نیروهای مرزبانی سوریه به مرزهای سوریه و ترکیه، همچنین عقب نشینی نیروهای کرد تا عمق 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه طی 150 ساعت می شود. در حال حاضر گشت های مشترک روسیه و ترکیه در غرب و شرق منطقه عملیات چشمه صلح ترکیه در عمق 10 کیلومتری از مرزها به استثنای شهر قامشلی آغاز خواهد شد.

گشت زنی پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه و ترکیه - اسپوتنیک ایران
گشت زنی پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه و ترکیه

به گفته برنی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همتای سوری خود می خواهد که قدرت را در سراسر سوریه تحکیم کند. وی گفت: او نتوانست این کار را با حضور آمریکا در سوریه انجام دهد و در واقع ترکیه با اشاره او حرکت می کرد و گام بعدی روسیه با اسد تصرف ادلب است.

برنی تاکید کرد که روسیه یک برنده بزرگ و واقعی است.

این کارشناس آمریکایی معتقد است که فشارهایی بر ترکیه وارد خواهد شد که در نهایت خاک سوریه را ترک کند.

وی افزود من با نظر گونول تول، کارشناس انستیتو مطالعات خاورمیانه موافق هستم که حضور ترکیه در سوریه موقت است و در نهایت از ترکیه خواسته خواهد شد که خاک سوریه را ترک کند.

این کارشناس خاطر نشان کرد؛ با توافق های جدید روسیه و ترکیه، آنکارا یک گام به رسمیت شناختن دولت بشار اسد نزدیک شده است.

وی همچنین معتقد است که افزایش احتمالی حضور آمریکا در سوریه برای امنیت مناطق نفتی در این کشور غیر واقعی است و مشکلات آمریکا در سوریه را رفع نمی کند.

پیش از این وال استریت ژورنال گزارش داده بود که آمریکا در حال بررسی سناریویی است که براساس آن 500 سرباز این کشور برای محافظت از میدان های نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала