فرود بمب افکن‌های مافوق صوت آمریکا در پایگاه هوایی عربستان

© REUTERS / Staff Sgt. Steve Thurow/U.S. Air Forceفرود بمب افکن‌های مافوق صوت آمریکا در پایگاه هوایی عربستان
فرود بمب افکن‌های مافوق صوت آمریکا در پایگاه هوایی عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن‌های مافوق صوت استراتژیک نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی سلطان بن عبدالعزیز عربستان سعودی به زمین نشستند.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه حساب توئیتری سرویس مطبوعاتی نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که بمب افکن‌های مافوق صوت استراتژیک " بی-1 بی لنسر" نیروی هوایی آمریکا به پایگاه هوایی سلطان بن عبدالعزیز در عربستان سعودی رسیدند.

پمپئو قصد دارد تا سنتکام را به مقصر بودن ایران در حمله به نفتکش ها متقاعد کند - اسپوتنیک ایران
پمپئو قصد دارد تا سنتکام را به مقصر بودن ایران در حمله به نفتکش ها متقاعد کند

سرویس مطبوعاتی نیروی هوایی سنتکام با قرار دادن ویدئویی از فرود این بمب‌افکن‌ها خاطرنشان کرد: بمب افکن‌های " بی-1 بی لنسر" پس از پرواز مستقیم از پایگاه "السورث" نیروی هوایی ایالات متحده (داکوتای جنوبی) در پایگاه هوایی سلطان بن عبدالعزیز در عربستان سعودی فرود آمدند. B-1B یک بمب افکن استراتژیک با برد بلند است که می‌تواند به هر دشمن در هر نقطه از جهان ضربه بزند. این نشان دهنده توانایی پایگاه هوایی سلطان بن عبدالعزیز در انجام عملیات‌های جنگی است.

وزارت دفاع آمریکا در تاریخ 11 اکتبر اعلام کرد که این کشور 3 هزار نیروز نظامی و 2 باتری سامانه موشکی پاتریوت و یک سامانه موشکی تاد به عربستان سعودی ارسال می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی که جنبش شیعه انصارالله مسئولیت آنرا برعهده گرفتند، اتخاذ کرد.

انگلیس، آلمان، عربستان، فرانسه و آمریکا ایران را مسئول حمله به تاسیسات آرامکو اعلام کردند که در عین حال ایران تمامی این اتهامات را رد کرد.

همانطور که پنتاگون پیش از این اعلام کرده بودبه دنبال درگیری با ایران نیست، اما در عین حال از نیروهای مستقر خود در خاورمیانه محافظت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала