روش جدید اکسیژن رسانی به اعضای بدن انسان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر روش جدید اکسیژن رسانی به اعضای بدن انسان
روش جدید اکسیژن رسانی به اعضای بدن انسان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روش جدید اکسیژن رسانی به اعضای بدن انسان با کمک جلبک ها را پیدا کرده اند که در آن جلبک ها مستقیماً در بدن قرار داده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این روش غیرسنتی برای دریافت اکسیژن بدون تنفس توسط دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ تدوین شده است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که جلبک ها پس از قرار گرفتن در بدن انسان می توانند اکسیژن تولید کرده  و به اعضای بدن انسان برسانند.  استفاده از چنین جلبک هایی به عنوان کارخانه های اکسیژن سازی داخلی مثلاً در مغز انسان می تواند تحول بزرگی در زمینه درمان خونریزی های مغزی یا دیگر صدمات مغزی ناشی از کمبود اکسیژن به وجود آورد.

دانشمندان در جریان آزمایشات خود روی بچه قورباغه ها ، جلبک های سبز(Chlamydomonas reinhardtii) یا سیانوباکتری ها (Synechocystis) را وارد عروق خونی آنها کردند که هر دوی آنها هنگام تماس با  نور، اکسیژن تولید می کنند. وقتی اکسیژن در مایع اطراف بچه قورباغه ها که بر اثر ورد خون به عروق انها کاملاً سبز رنگ شده بودند، تمام می شد، سلول های عصبی آنها تحرک خود را از دست می دادند اما پس از روش شدن جراغ دوباره تحرک پیدا می کردند.

فعلاً هنوز معلوم نیست که واکنش بدن انسان به جلبک ها در عروق خونی چه خواهد بود و آنها طی چه مدتی خواهند توانست در عروق خونی زنده بمانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала