وزیر امور خارجه جدید عربستان را بیشتر بشناسید

© REUTERS / Fabrizio Benschوزیر امور خارجه جدید عربستان بیشتر بشناسید
وزیر امور خارجه جدید عربستان بیشتر بشناسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پادشاه عربستان سعودی بار دیگر در فاصله کوتاهی وزیر امور خارجه این کشور را تغییر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، روز چهارشنبه شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعودی را جایگزین ابراهیم العساف، به‌عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب شد.

شاهزاده فیصل در چند ماه گذشته سفیر عربستان سعودی در آلمان بود و پیش از آن به عنوان مشاور سیاسی در سفارت عربستان در واشنگتن فعالیت داشته است. او همچنین پیشتر ریاست یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت هواپیمایی «بویینگ» آمریکا را برعهده داشته است.

Saudi Arabia's State Minister Ibrahim al-Assaf  - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه عربستان سعودی برکنار شد

شاهزاده فیصل در دهه 40 عمرش به تیم جدید از دیپلمات‌های مجرب عربستان سعودی در آمریکا و انگلیس پیوست.

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی متولد 1974 در فرانکفورت آلمان و از مادری آلمانی است.

کارشناسان با توجه به عزل و نصب‌های مداوم در کابینه سعودی که وزارت خارجه این کشور را نیز شامل شده است، می‌گویند جابه جایی وزیر خارجه جدید عربستان می‌تواند در راستای بهبود چهره این کشور در عرصه بین‌المللی انجام شده باشد. پرونده قتل جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد و همچنین جنگ عربستان سعودی در یمن به وجهه بین‌المللی این کشور لطمه زده است.

سال گذشته پس از جنجالی شدن موضوع قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ملک سلمان «عادل الجبیر» وزیر خارجه اسبق را برکنار کرد و ابراهیم العساف را در راس وزارت خارجه این کشور قرار داد، اما اکنون در کمتر از یک سال از آغاز فعالیتش برکنار شده است.

در همین راستا، «نیل کوئلیام» یک محقق اندیشکده انگلیسی چتم هاووس به رویترز گفته است: «نگاه کنید به تیمی که در لندن و واشنگتن تشکیل شده و اکنون هم یک وزیر جدید امور خارجه (منصوب شده است) که به نوعی استحکام بیشتر شده است و یک تیم غرب‌گرا الان سر کار هستند.»

نیل کوئلیام اضافه کرده است: «هدف چنین تغییراتی این است که اقدامات ایران را در همه پایتخت‌ها و همینطور در سازمان ملل بی‌اثر کنند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала