تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی در حراج لندن

© Борис Халфинتابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی در حراج لندن
تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی در حراج لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
17 اثر نقاشی از هنرمندان ایرانی در حراج لندن بفروش خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، در حراج Bonahms در لندن در بخش "هنر معاصر خاورمیانه"، 73 تابلو نقاشی از کشورهای مختلف خارومیانه در معرض فروش گذاشته خواهند شد که در میان آنها 17 نقاشی از هنرمندان ایرانی نیز به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که در این حراجی که در لندن برگزار می شود، در مجموع 73 اثر از هنرمندان خاورمیانه به نمایش گذاشته می شود که نمایندگانی از ایران، لبنان، عراق، ترکیه ، عربستان سعودی ، فلسطین و سوریه حضور دارند. گرانترین نقاشی در این حراجی مربوط به تابلو  " زندگی در قاب" ظاهراً با قیمت پایه 80-120 هزار  پوند به فروش می رسد. دومین اثر گران‌ قیمت حراجی نیز تابلویی از سهراب سپهری از مجموعه درختان وی است که با قیمت پایه ۷۵ تا ۱۰۰ هزار پوند زیر چکش حراج می‌رود.

بعد از سه اثر از هنرمندان لبنانی که در مکان سوم تا ششم حراجی جای می‌گیرند، نقاشی‌خط حسین زنده‌رودی با عنوان «پانگوم» با قیمت پایه ۶۰ تا ۸۰ هزار پوند و «ذکر الله» محمد احصایی با قیمت پایه ۵۰ تا ۸۰ هزار پوند از دیگر تابلوهای گران قیمت حراجی این دوره هستند.

خاطرنشان می شود که Bonhams قدیمی ترین حراجی بین المللی لندن است. این کشور سالانه بیش از 280 نقاشی از سراسر جهان به فروش می رساند. نقاشی های ایرانی بطور مداوم در این حراجی ارائه می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала