شایگو: ایالات متحده تنها یک و نیم ساعت فرصت دارد

© Sputnik / Alexei Druzhininشایگو: ایالات متحده تنها یک و نیم ساعت فرصت دارد
شایگو: ایالات متحده تنها یک و نیم ساعت فرصت دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت که آمریکا برای انجام تعهدات خود در سوریه تنها به اندازه یک ساعت و نیم فرصت در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت: ایالات متحده یک ساعت و نیم زمان دارد تا تمام تعهداتی که در مورد سوریه به عهده گرفته است را انجام دهد.

وی گفت: "به معنای واقعی کلمه، آمریکا برای انجام تعهداتی که قبول کرده بود تنها 1 ساعت 31 دقیقه فرصت دارد. بعد از 1 ساعت 31 دقیقه، همان 120 ساعت زمانی که برای انجام هر آنچه که در آن سه بند نوشته شده بود، تمام می شود."

در سه‌شنبه، روسیه و ترکیه در مورد سوریه به توافقی دست پیدا کردند. به گفته سران فدراسیون روسیه و ترکیه، این سند باعث می شود تا وضعیت نسبتاً حاد در مرز سوریه و ترکیه حل شود.

پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه چند هفته به طول خواهد انجامید و بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی میادین نفتی در شمال شرق سوریه برای حفاظت از میادین نفتی در این منطقه باقی خواهند ماند. پنتاگون نیز اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد. آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند. دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала