هکرهای روسی خود را بجای ایرانی ها جا می زنند

© Fotolia / Peterzaydaهکرهای روسی خود را بجای ایرانی ها جا می زنند
هکرهای روسی خود را بجای ایرانی ها جا می زنند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز ملی امنیت رایانه انگلیس (NCSC) ادعا می کند که هکرهای روسی به شبکه رایانه ای ده ها کشور از طریق دستگاه هایی در ایران حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس مقاله منتشر شده در سایت NCSC، این اتهامات مربوط به هکرهای روسی گروه Turla است که گفته می شود از ابزار و فناوری رایانه ای همکاران ایرانی برای هک کردن کامپیوترها در بیش از 35 کشور از جمله انگلیس استفاده کرده است. 
گفته می شود که حملات سایبری به گونه ای ترتیب داده شده بودند که رد گیری آنها، به گروه های ایرانی منتهی شود. در محل های حملات سایبری، اسنادی از ساختارهای مختلف از جمله در بخش دولتی به سرقت رفته، عمدتاً این حملات در خاورمیانه رخ داده اند، این مرکز، که در اکتبر سال 2016 برای ارائه کمکهای مشورتی به ساختارهای دولتی و خصوصی تأسیس شد، به سرقت رفت. سازمان اولیای آن مرکز ارتباطات دولتی ، آژانس اطلاعاتی انگلیس است که مسئول اطلاعات الکترونیکی است. 

چرا کاخ سفید از«هکرهای روسی» صحبت می کند - اسپوتنیک ایران
چرا کاخ سفید از«هکرهای روسی» صحبت می کند

لازم به ذکر است که در این گزارش مدارک و شواهد از حملات سایبری توسط هکرهای روسی  ارائه نشده است. 

  • همچنین در همین زمینه، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در پاسخ به سؤالی درباره ادعای استفاده از سیستم های ایرانی توسط هکر های روسی،  جهت حملات سایبری گفت: "من هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع ندارم."

سفارت روسیه در انگلیس پیشتر اظهار داشت: " حملات سایبری از طرف روسیه برای اولین بار نیست که از سوی انگلیس مطرح می شود، این یک مشکل واقعی نیست، بلکه یکی از ابزار های تشدید احساسات ضد روسی است."  نماینده دیپلماتیک روسیه خاطرنشان کرد: " روسیه بارها و بارها با شرکای انگلیسی در مورد تجاوز های سایبری در سطوح مختلف تعامل  کرده است اما هیچ واکنشی از سوی لندن مشاهده نشده است و این امر نشان دهنده عدم علاقه به گفتگوی حرفه ای متقابل و محترمانه است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала