برنامه‌های اقتصادی نخست وزیر لبنان برای برون رفت از بحران

© AFP 2023 / ANWAR AMROبرنامه‌های اقتصادی نخست وزیر لبنان برای برون رفت از بحران
برنامه‌های اقتصادی نخست وزیر لبنان برای برون رفت از بحران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعد حریری به دنبال کاهش حقوق وزرا به منظور پایان دادن به اعتراضات گسترده ضد دولتی در لبنان است.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی المیادین لبنان روز یکشنبه اعلام کرد که سعد حریری، نخست وزیر لبنان در حال مذاکره با نیروهای سیاسی این کشور برای برنامه‌های اقتصادی اضطراری از جمله کاهش 50 درصدی حقوق وزرا و معاونان فعلی و سابق به منظور پایان دادن به اعتراضات گسترده ضد دولتی در این کشور است.

لبنان چه خبر است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
لبنان چه خبر است؟

به گفته این کانال، سندی که نخست وزیر لبنان در مورد اقدامات اقتصادی ارائه داده است شامل کاهش 50 درصدی حقوق کلیه مقامات و معاونان فعلی و سابق، لغو همه وجوه مالی برای برنامه‌های کمک به پناهندگان، توسعه و بازسازی، گذاشتن تعرفه به میزان 25% بر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، انتقال سه میلیارد دلار توسط بانک لبنان و بانکهای خصوصی به خزانه دولت، لغو کاهش حقوق بازنشستگی برای نیروهای بازنشسته نظامی و امنیتی است.

 علاوه بر این براساس این سند سقف حقوق نظامی مشخص شده بیش از حقوق وزرا نیست.

از جمله اقداماتی که سیاستمداران لبنانی در مورد کاهش هزینه های دولت در مورد آن بحث می کنند لغو چندین وزارتخانه و کمیسیون دولتی به ویژه وزارت اطلاعات است.

این برنامه همچنین شامل لغو تمامی مالیات‌های اضافی که اخیرا بر خدمات تلفن و خدمات عمومی دیگر اضافه شده بود، لغو قانون مخفی نگه داشتن اسرار بانکی برای کلیه وزرا ، معاونان و مقامات دولتی، پیشنهاد خصوصی سازی بخش خرید و فروش شرکت‌های تلفن همراه، تصویب قانونی برای ارجاع وجوه غارت شده و ایجاد مکانیزم روشنی برای مبارزه با فساد نیز هست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала