نواک: اعضای اوپک پلاس در سپتامبر از تعهدات خود فراتر رفتند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نواک: اعضای اوپک پلاس در سپتامبر از تعهدات خود فراتر رفتند
نواک: اعضای اوپک پلاس در سپتامبر از تعهدات خود فراتر رفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر نواك: حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی عربستان باعث نقض تعهدات اوپک پلاس شد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه، به خبرنگاران گفت: كشورهای اوپک پلاس که برای كاهش تولید نفت توافق کرده بودند، در ماه سپتامبر به طور قابل توجهی از تعهدات خود در این توافق فراتر رفتند، دلیل اصلی بخاطر كاهش تولید در عربستان سعودی پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی آن بود.

نواک درباره نتایج نشست کمیته نظارت فنی اوپک پلاس اظهار کرد: "به طور کلی، کشورهای اوپک و غیر اوپک به طور قابل توجهی از تعهدات توافق شده خود فراتر رفتند. این امر عمدتا به خاطر وضعیتی بود که در ماه سپتامبر با کاهش تولید نفت در عربستان سعودی به دلیل حمله به زیرساخت ها همراه شد، و تعهدات خود بسیار بیشتر از مقداری که باید اجرا می کردند،اجرا کردند."

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала