اعلام آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه

© REUTERS / Turkish Defence Ministryاعلام آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه
اعلام آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد در صورت عمل نکردن ایالات متحده به تعهدات خود ارتش کشورش آماده از سرگیری عملیات در سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد ارتش ترکیه آماده است تا در صورت عمل نکردن ایالات متحده به تعهدات خود مبنی بر عقب نشینی نیروهای كرد از مرز ترکیه و سوریه، عملیات چشمه صلح در شمال سوریه را از سر بگیرد.

چراغ سبز توئیتری ترامپ به اردوغان - اسپوتنیک ایران
چراغ سبز توئیتری ترامپ به اردوغان

در بیانیه آکار در وب سایت رسمی وزارت دفاع ترکیه آمده است: "در حال حاضر ما 5 روز این عملیات را به حالت تعلیق درآورده‌ایم. در این مدت تروریست‌ها باید از منطقه امن خارج شوند و تسلیحات سنگین آنها تسلیم شوند و استحکامات و موقعیت‌های آنها باید نابود شوند. اگر این اتفاق نیفتد، عملیات از سر گرفته می شود. نیروهای ما کاملاً آماده این کار هستند."

در 9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه تروریستی دولت اسلامی، داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) خبر داد. در همان روز هواپیماهای ترکیه‌ای به راس العین و شهرهای دیگر سوریه حمله کردند. 17 اکتبر، ترکیه و ایالات متحده توافق کردند که عملیات نظامی چشمه صلح' در شمال شرقی سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه به حالت تعلیق درآورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала