سبک نامه نگاری ترامپ در کتب درسی روابط بین الملل!

© REUTERS / Tom Brennerسبک نامه نگاری ترامپ در کتب درسی روابط بین الملل!
سبک نامه نگاری ترامپ در کتب درسی روابط بین الملل! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، احتمال داد که سبک نامه نگاری دونالد ترامپ به رجب طیب اردوغان در کتب دیپلماسی بین المللی گنجانده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در برنامه تلویزیونی شبکه NTV روسیه گفت : "این سبک و ژانر نامه نگاری در كتاب های درسی مربوط به دیپلماسی و یا روابط بین الملل گنجانده می شود، خب این سبک آمریكا است، شیوه سیستم سیاسی و شیوه روابط با شرکا است."

بی ادبی ترامپ نسبت به اردوغان - اسپوتنیک ایران
بی ادبی ترامپ نسبت به اردوغان

یک روز پیش، اردوغان قول داد نامه بی ادبانه ای را که از دونالد ترامپ در توییتر دریافت کرده است فراموش نمی کند. در 9 اکتبر، هنگامی که ترکیه عملیاتی نظامی خود را در سوریه آغاز کرد، دونالد ترامپ، رئیس حمهور آمریکا، نامه ای به اردوغان ارسال کرد و از او خواسته بود که "احمق بازی در نیاورد"  و " دنیا را شرمسار نکند."

لازم به ذکر است که در تاریخ 9 اکتبر، اردوغان از آغاز یک عملیات نظامی در سوریه با عنوان "چشمه صلح" خبر داد که هدف آن نابودی کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه و اطمینان از صلح در منطقه است. این عملیات علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی "دولت اسلامی" برنامه ریزی شده بود.

رهبران کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه، آلمان و انگلیس، عملیات نظامی را که در سوریه آغاز شده بود را به شدت محکوم کردند. ایالات متحده نیز از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد.

بدنبال آن ترکیه با نمایندگان ایالات متحده کنفرانسی را در تنظیم اوضاع در سوریه برگزار کرد، جایی که آنکارا تصمیم گرفت عملیات نظامی را به مدت 120 ساعت به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ در توییتر خود از ترکیه برای این کنفرانس تشکر کرد. به گفته رئیس کاخ سفید، به لطف این، کشورها خواهند توانست "جان میلیون ها نفر را نجات دهند". اردوغان به شدت در توییتر به او پاسخ داد و تأکید کرد: " وقتی تروریسم را که دشمن اصلی بشریت است شکست دهیم، جان های بیشتری نجات می یابد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала