نمایش جزییات پایگاه آمریکایی اشغال شده توسط روسیه

© AFP 2023 / Delil Souleimanنمایش جزییات پایگاه آمریکایی اشغال شده توسط روسیه
نمایش جزییات پایگاه آمریکایی اشغال شده توسط روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه آمریکایی در سوریه که توسط روسیه اشغال شده بود به تفصیل به نمایش در آمد.

به گزارش اسپوتنیک، یک پایگاه آمریکایی متروکه در شمال شرقی سوریه در نزدیکی شهر منبج توسط خبرنگاران با همراهی پلیس نظامی روسیه با جزئیات به نمایش داده شد.

بر اساس گزارش خبرنگاران: "ظاهراً ارتش آمریكا موفق شده است فقط اسلحه، مهمات و تجهیزات را از آنجا تخلیه کند. آنها حتی فرصت نکردند که پایگاه را آتش بزنند. اما به نظر می رسید آنها کاملاً متوجه بوده اند که چه کسی جایگزین آنها خواهد شد. در همه جا پیام هایی برای روس ها وجود دارد، همه موارد را اجازه نداریم نمایش دهیم، اما همچنین مواردی وجود دارد که می توانیم آنها را نشان دهیم."

یکی از ساختمانهای پایگاه که به روزنامه نگاران نشان داده شد، احتمالاً مرکز فرماندهی واقع شده بود، که محل های آن توسط عایق صوتی پوشانده شده بود  و درب ورودی  با یک قفل ترکیبی محافظت می شد. علاوه بر این، در اینجا، در داخل این اتاق، کوه عظیمی از بسته های خشک، و همچنین مانیتورهای شکسته و تجهیزات اداری وجود دارد که البته این کار احتمالاً توسط ارتش آمریکا انجام شده است تا برخی اسرار را حفظ کنند."

آغاز خروج ماشین های نیروی زمینی آمریکا از سوریه - اسپوتنیک ایران
آغاز خروج ماشین های نیروی زمینی آمریکا از سوریه

لازم به ذکر است که آمریکایی ها تقریبا تمام تجهیزات موجود در این ایستگاه، به ویژه برج های ارتباطی و غرفه های ترانسفورماتور را به جا گذاشتند، در حال حاضر این پایگاه به کنترل ارتش سوریه منتقل شده است.

خاطر نشان می شود که  در اوایل روز 19 اکتبر گزارش شد که روزنامه نگاران کانال های تلویزیون فدرال روسیه از پایگاه نظامی متروکه آمریکا در سوریه بازدید کردند و RT یکی از اولین فیلم ها را از ایستگاه متروکه منتشر کرد. شهر منبج بعد از ترک ارتش آمریکا در 15 اکتبر تحت کنترل دولت سوریه قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала